برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال احمر شهرستان سیاهکل با مشارکت ۹ کاندیدا

سعید رجبی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیاهکل از برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر شهرستان با مشارکت ۹ کاندیدای عضو شورای اجرایی و بازرسی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سعید رجبی رییس ستاد اجرایی پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر شهرستان سیاهکل گفت: انتخابات مجامع «تثبیت شناسنامه هلال احمر» است و ماهیت برگزاری انتخابات بر اساس اساسنامه موجب بازبینی ظرفیت اصلی هلال احمر یعنی”امدادگران ،داوطلبان و جوانان” می‎شود.
رجبی افزود: فرایند برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجامع عمومی شهرستان ها، استان و کشور با هدف نهادینه سازی مشارکت اعضا و داوطلبان فعال، افراد نیکوکار و خیرین در این موسسه خیریه، مردمی و غیردولتی و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری و موثر در ارکان تصمیم گیری جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور در ۲۳ خرداد در شهرستان سیاهکل برگزار می شود.
وی گفت: انتخابات مجامع عمومی شوراهای اجرایی نماد بارز حضور و نقش موثر مردم در جمعیت هلال احمر است و هر چهار سال یک‌بار در همه مراکز جمعیت هلال احمر کشور برگزار می شود. این انتخابات در استان گیلان و شهرستان سیاهکل نیز همزمان با سراسر کشور و با مشارکت حدود ۴۰۰ نفر از اعضای واجد شرایط رای دادن برگزار خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر سیاهکل گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد داوطلب محور است که داوطلبان در تصمیم گیری‌ها و عملکرد آن نقش اساسی دارند و مجامع هلال احمر بستری مهم و فرصتی برای ایفای نقش تصمیم ساز اعضا و داوطلبان در جمعیت هلال احمر محسوب می شود.
رجبی افزود: ثبت نام از نامزدهای شوراهای اجرایی و بازرسان از ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت انجام شد که ۱۲ نفر در این شهرستان برای عضویت در شورای اجرایی و بازرسی ثبت نام کردند و در نهایت ۹ نفر از کاندیدا در شورای اجرایی و بازرسی به رقابت می پردازند.
وی گفت: در مرحله نخست این انتخابات در کلیه شهرستان‌های استان که دارای شعبه جمعیت هستند انتخابات برگزار و از میان نامزدان ثبت نام شده ۴ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل انتخاب می شوند. در مرحله بعد با دعوت از اعضای منتخب شوراهای اجرایی شهرستان ها انتخابات اعضای هیئت مدیره استان ( مجمع استان ) صورت می پذیرد و سپس از میان اعضای هیئت مدیره استان های کشور اعضای شورای عالی جمعیت انتخاب می شوند. شورای عالی جمعیت هلال احمر در تدوین سیاست های کلان، تنظیم برنامه و بودجه و همچنین در اجرای برنامه های راهبردی جمعیت نقش تعیین کننده ای دارند.
رجبی در پایان از عموم اعضای واجد شرایط برای شرکت در انتخابات مجامع دعوت کرد تا با حضور پرشور و اثرگذار خود در ماموریت‌های انسان دوستانه و ارزشمند این نهاد خیریه نقش آفرینی کنند.
لازم به توضیح است پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر شهرستان سیاهکل راس ساعت ۹ صبح جمعه مورخ ۲۳/۳/۹۹ در محل ساختمان جمعیت هلال احمر واقع در میدان بصیرت با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

Share