نماینده لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد؛

برداشت پیله تر کرم ابریشم در لنگرود | لزوم قیمت گذاری منطقی خرید تضمینی پیله تر

نماینده لنگرود با تاکید بر اینکه ارزش افزوده پیله در فرآوری آن است نه خام فروشی، یادآور شد: اگر در روستاها بنگاههای کوچک تولیدی افزایش یابد به مراتب آن ارزش افزوده تولید می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز محمدنژاد نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم برداشت پیله تر کرم ابریشم در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با قدردانی از این پایگاه خبری به دلیل فعالیت در راستای کسب و کار و رونق تولید اظهار کرد: نوغانداری از کسب و کارهای ارزشمند و منحصر به فرد کشور ما بوده که زادگاه آن لنگرود است.

وی با بیان اینکه طی سالهای گذشته پرورش کرم ابریشم با بی مهری رو به رو شده بود، به اقدامات حمایتی چند سال اخیر در راستای توسعه نوغانداری اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که به یک نظام ضابطه مند قیمت گذاری منطقی خرید تضمینی پیله تر برسیم تا آورده مناسب مالی برای نوغاندار داشته باشد.

محمدنژاد ایجاد فضای رقابتی در خرید را یکی از راهکارها عنوان کرد و گفت: سازمان تعاون روستایی مقرر شده است که سازوکار لازم را جهت خرید تضمینی پیله تر را در کنار بخش خصوصی ایجاد کند.

نماینده لنگرود با بیان اینکه در گفتگوی اولیه درخواست ۱۳ میلیارد تومان اعتبار را داده بوده ایم، گفت: مدیر تعاون روستایی در گفتگو با دکتر نوبخت وعده دریافت ۱۰ میلیارد تومان را اخذ کرده است.

وی با اشاره به تولید ۴۰ درصد پیله تر کرم ابریشم استان در شهرستان لنگرود گفت: رونق تولید زمانی محقق می‌شود که حلقه تولید، فرآوری و بازار به یکدیگر متصل شوند.

محمدنژاد در ادامه گفتگوی خود با دیارمیرزا با اشاره به تعطیلی کارخانه ابریشم کشی در چاف و چمخاله آن را نتیجه عدم شناسایی درست مزیتهای شهرستان عنوان کرد و گفت: باید دنبال کسب و کارهای کارگاهی کوچک و زودبازده باشیم تا پیله خام از استان خارج نشود.

نماینده لنگرود با تاکید بر اینکه ارزش افزوده پیله در فرآوری آن است نه خام فروشی، یادآور شد: اگر در روستاها بنگاههای کوچک تولیدی افزایش یابد به مراتب آن ارزش افزوده تولید می شود.

Share