امام جمعه اسالم در خطبه نماز جمعه:

ای‌کاش بعضی‌ها به‌جای ازدواج اجباری، به فکر اشتغال و مسکن اجباری هم بودند

حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم اظهار کرد: ای‌‌کاش بعضی‌ها به جای ازدواج اجباری، به فکر اشتغال و مسکن اجباری هم بودند. با این حرف‌های خام و نپخته نمی‌شود جلوی فساد را گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه اسالم در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) به بیان ویژگی ها و شرایط دوران امامت ایشان پرداخت.

وی گفت: بهره بردن از دوران ضعف و زوال بنی امیه برای راه اندازی مکتب بزرگ علمی و در عین حال حفظ اقتدار امامت و نپذیرفتن حکومت جائر عباسی از بزرگترین سیاست‌های امام صادق(ع) بود.

باقری با اشاره به پیام تشکر مقام معظم رهبری از کارکنان و خدمه نفتکش های ایرانی که سوخت مورد نیاز کشور ونزوئلا را پس از طی ده‌ها روز مسیر دریایی به آن کشور رسانده بودند گفت: این اقدام موفقیت آمیز نشانه عزت و اقتدار جمهوری اسلامی بود و نشان داد که هیچ ابرقدرتی جرأت تعرض به جمهوری اسلامی را در هیچ جای دنیا ندارد.

خطیب جمعه اسالم با اشاره به آشوب‌ها و درگیری‌های پیش آمده در ایالات متحده آمریکا در پی قتل فجیعانه یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا عنوان کرد: این نشانه اوج نفرت مردم جهان از آمریکاست که امروزه این نفرت به داخل خود آمریکا رسیده است و اقدام آن پلیس دقیقا نشانگر سال‌ها زورگویی و جنایت آمریکا بر علیه مظلومان عالم است.

وی با گرامیداشت بیست و هفتم خرداد سالروز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام و روز جهاد کشاورزی خدمت‌رسانی به محرومین در عین گمنامی را بزرگترین ویژگی سنگرسازان بی‌سنگر خواند و افزود: پس از اقدام دو وزارت جهاد سازندگی و کشاورزی نیز همین روحیه در ترویج و توسعه کشاورزی به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی کشور مورد توجه قرار گرفت.

امام جمعه اسالم با اشاره به مطلبی که به تازگی توسط یک فعال فرهنگی تحت عنوان «ازدواج اجباری» منتشر شد و عده‌ای به غلط و اشتباه آن را به مجلس شورای اسلامی نسبت دادند گفت: ای‌‌کاش بعضی‌ها به جای ازدواج اجباری، به فکر اشتغال و مسکن اجباری هم بودند. با این حرف‌های خام و نپخته نمی‌شود جلوی فساد را گرفت. افراطی‌گری نشانه‌ی انقلابی‌گری نیست؛ یکی از شرط‌های ازدواج، رضایت طرفین است، با اجبار و اکراه علقه زوجیت ایجاد نمی‌شود.

Share