در اقدامی ارزشمند؛

اهدای مجموعه کتاب شخصی معاون وزیر راه و شهرسازی به کتابخانه‎های عمومی گیلان

معاون وزیر راه و شهرسازی بخشی از کتاب های مجموعه شخصی خود را به کتابخانه های عمومی گیلان اهدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی تعداد ۲۲۴جلد کتاب نفیس از مجموعه کتابخانه شخصی خود به ارزش حدودی۱۵۰میلیون ریال را به کتابخانه های عمومی استان گیلان اهدا کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی کشور و معاون اسبق عمرانی استانداری گیلان، بوشهر و اصفهان همزمان با ماه مبارک رمضان و در اقدامی ارزشمند و به منظور گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان گیلان و غنای هرچه بیشتر منابع کتابخانه ها، تعداد ۲۲۴ جلد انواع کتاب نفیس از مجموعه شخصی خود را به کتابخانه های عمومی استان گیلان اهدا کرد.

محمدجعفر علیزاده با اظهار خوشحالی از اهدای این کتاب ها به مجموعه کتابخانه های عمومی استان، کتابخانه ها را یکی از مراکز امن و دسترس پذیر برای عموم مردم توصیف و از آمادگی خود برای تامین منابع کتابخانه های روستایی، مناطق محروم و کتابخانه های سیار خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه شخصا به مطالعه کتاب های تاریخی و آثار ادبی علاقمند هستم خاطرنشان کرد: استان گیلان بواسطه دارا بودن تاریخ غنی و بزرگان و علمای بنام نیازمند توجه بیشتری در حوزه شناساندن ظرفیت های تاریخی به عموم مردم است و کتابخانه های عمومی می توانند با تامین منابع پرشماری که در این حوزه وجود دارد در این مقوله مهم اثرگذار باشند.

گفتنی است کتاب های اهدایی معاون وزیر راه و شهرسازی که در حوزه هنر، ایرانشناسی، تاریخ، ادبیات، علوم کاربردی و مذهبی و کودک و نوجوان و قرآن کریم، نهج البلاغه و تعدادی از آثار فاخر ادب فارسی است هم اکنون جهت انجام مراحل آماده سازی در اختیار کتابخانه های عمومی استان قرار دارد.

همچنین تعداد۷۰جلد از کتاب های اهدایی وی به ارزش ۲۰میلیون ریال در حوزه کودک و نوجوان نیز برای استفاده اعضای کتابخانه عمومی سیار قاصدک رشت، بزودی در اختیار این کتابخانه قرار می گیرد.

Share