با حضور جمعی از مسئولان صورت گرفت؛

انجام اولین عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در استان گیلان

آیت‌الله فلاحتی اظهار داشت: گیلان با همه ویژگی‌های جغرافیایی و ظرفیت‌های گوناگون علمی در سطح کشور و دنیا اما از بسیاری از امور مربوط به بخش سلامت و درمان هنوز دچار عقب‌‌ماندگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم افتتاحیه انجام اولین عمل جراحی کاشت حلزون شنوایی در گیلان، با حضور حضرت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولین وزارتی و استانی و اساتید دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

گیلان در بخش سلامت و درمان هنوز دچار عقب‌‌ماندگی است

آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم افتتاحیه نخستین کاشت حلزونی شنوایی استان گیلان ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی این بخش در استان گیلان اظهار داشت: گیلان با همه ویژگی‌های جغرافیایی و ظرفیت‌های گوناگون علمی در سطح کشور و دنیا اما از بسیاری از امور مربوط به بخش سلامت و درمان هنوز دچار عقب‌‌ماندگی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ما امروز بیمارستان‌هایی داریم که بیش از ۱۰۰ سال عمر دارند افزود: نمایندگان مردم گیلان در مجلس پیگیر مشکلات بخش سلامت باشند و از دولت بودجه بخواهند تا مشکلات بخش درمان گیلان کاهش یابد از طرفی ما امروز سومین یا چهارمین استان در حوزه پیوند کبد هستیم و در حوزه پیوند مغز و استخوان در گیلان شاهد تلاش‌های خوبی هستیم.

گیلان دهمین استانی است که مرکز کاشت حلزون در آن دایر شد

ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه کاشت حلزون شنوایی امتیازی است که وزارت بهداشت و درمان به صورت متمرکز در دست دارد و این امتیاز بنا بر پیچیدگی و خاص بودن فرایند درمان و توانبخشی به هر استان و دانشگاهی داده نمی‌شود، گفت: گیلان دهمین استانی است که مرکز کاشت حلزون در آن دایر شده است.

وی افزود: از بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور تاکنون تنها ۱۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور موفق به کاشت حلزون شده اند این مرکز، چهاردهمین مرکز کاشت حلزون در کشور است که به این سطح علمی رسیده و می تواند کودکان ناشنوا و بزرگسالانی که گفتار دارند و اکنون به هردلیلی قادر به شنیدن نیستند، کمک کند.

Share