نوبخت در بازدید از سد پلرود عنوان کرد؛

امکان آبگیری سد پلرود در سال ۹۹ وجود دارد | اشراف سازمان برنامه و بودجه به پروژه‎های عمرانی

رئیس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان از روند عملیات اجرایی ساخت سد مخزنی پلرود شهرستان رودسر بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در حاشیه بازدید از سد پلرود شهرستان رودسر در گفتگو با خبرنگاران گفت: سد پلرود و شفارود دو سدی هستند که در جهت آبرسانی زراعی در دست احداث هستند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی سد پلرود اظهار کرد: امکان فنی و اجرایی برای بهره برداری و آبگیری سد در سال ۹۹ وجود دارد.

نوبخت یادآور شد: قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری پروژه اگر تعهد بدهد که در سال ۹۹ ساخت سد را به اتمام برساند و تحویل بدهد، دولت نیز متعهد می‌شود که تمام منابع مالی مورد نیاز را تخصیص بدهد و پرداخت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در لیستی که در سازمان برنامه و بودجه تهیه شده تاکنون بالغ بر ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار به خزانه جهت طرح های عمرانی ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: صبح فردا با آب منطقه ای و قرارگاه خاتم الانبیا جلسه مشترکی در سازمان برنامه و بودجه برگزار شود و طی توافقنامه ای تعهدات سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تامین منابع مالی طرح و تعهدات مجری مبنی بر تحویل پروژه در سال ۹۹ به امضا برسد.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: باید طی یک برنامه زمان بندی مشخص و با اشراف به تمام ابعاد پروژه این سد تکمیل و به بهره برداری برسد.

نوبخت با اشاره به بازدید خود از پروژه های سراسر کشور گفت: سازمان برنامه و بودجه به تمام کشور اشراف دارد و غیر از اینکه کارشناسان سازمان از پروژه های عمرانی بازدید می کنند شخصا نیز استان به استان از پروژه های عمرانی سرکشی خواهم کرد.

تکمیل سد پلرود نیازمند ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار است

مجید صابر نماینده مجری سد پلرود نیز در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی پروژه از درخواست اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است و اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود آبگیری سد تا اردیبهشت ۹۹ حتمی خواهد بود.

وی افزود: این پروژه از سال ۸۹ آغاز شده و مدت زمان قرارداد نیز ۵ و نیم ساله بوده اما عدم پرداخت مطالبات مالی از سوی کارفرما سبب تاخیر در اتمام پروژه شده است.

سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تامین آب استان است که با هدف تنظیم آب رودخانه پلرود بعنوان دومین رودخانه بزرگ گیلان و استفاده از آن جهت تامین نیاز آبی افزون بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی منطقه (پلرود و شلمان رود) اجرا می شود.
با اجرای طرح مخزنی پلرود ،علاوه بر تامین باغ های چای، نیاز آب شرب هشت شهر شرق گیلان از جمله لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای ،املش، کومله، اجارگاه و رحیم‌آباد به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب در سال تامین می شود.

عکس: ابوالفضل شکری

Share