در جلسه شورا مطرح شد؛

افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در رشت | استقرار هیات بازرسی در شهرداری رشت

در یکصد و چهل و پنجم شورای شهر رشت که با حضور اعضای شورا عصر روز چهارشنبه برگزار شد، افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی به تصویب رسید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و چهل و پنجم شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا عصر روز چهارشنبه برگزار شد.

استقرار هیات بازرسی در شهرداری رشت

حجت جذب عضو شورای شهر رشت با قدردانی از بازرسی استان گیلان گفت: به مدت یک هفته تیم بازرسی در ساختمان ساعت مستقر هستند و مردم و کارکنان می توانند مشکلات خود را مطرح کنند.

وی در مورد زمین ۳۵ هکتاری که در کنار باغ رضوان رشت قرا گرفته است، گفت: از این مقدار ۱۰ هکتار آن قرار بود در اختیار پروژه گیل لند گذاشته شود و ۵ هکتار هم که در تصرف مرزبانی است. بنابراین تغییر کاربری آن ممکن نیست چون نیت واقف بر دفن اموات بوده است و با توجه به نامه ای که دادستانی به شهرداری صادر کرده است، پیشنهاد می کنم که این موضوع به کارگروهی برای بررسی شود و زمینی در مسکن مهر رشت وجود دارد که می توان برای پارک آبی در نظر گرفت.

وی افزود: قرار بود از ۱۳ خرداد اسناد مناقصه کود آلی در سایت بارگزاری می شود اما هنوز اقدامی نشده است. هر گونه مزایده و مناقصه باید به اطلاع شورا برسد و اگر مشکلی وجود دارد، اعضای شورا باید مشکلات را برطرف کنند.

جذب تصریح کرد: شهردار رشت بلاخره از این شهر خواهد رفت و بعد از ایشان تمام بار مالی بر دوش شورا خواهد ماند.

لزوم توضیحات شهردار درباره پسماند

در ادامه امیرحسین علوی دیگر عضو شورای شهر رشت با تشکر از کمیسیون بهداشت گفت: پیگیری هایی که این کمیسیون انجام داده باعث افزایش ظرفیت کود آلی شده است البته انتقاداتی نیز به این عملکرد این کمیسیون در بحث پسماند دارم.

علوی افزود: شهردار رشت از اول ورود خود به این شهر متمرکز به بحث پسماند شد و اعتبارات خوبی برای این حوزه گذاشته شد و امروز حق شورا است که از شهردار بخواهد که پاسخ دهد پسماند رشت به کجا رسیده است؟

وی با بیان اینکه در شورای چهارم به طور مستمر اعضای شورا در کمیسیون معاملات حضور داشتند، گفت: اما در این دوره از اعضای شورا دعوت نمی کنند و شورای شهر رشت آگاهی کافی از مناقصات و معاملات ندارد.

به گزارش دیارمیرزا؛ گفتنی است، در ادامه جلسه نرخ بهای افزایش کرایه تاکسی به ۲۰ درصد و بهای بلیط اتوبوس به ۱۰ درصد مورد بررسی قرار گرفت و این لایحه با ۸ رای تصویب شد.

Share