شهردار چاف و چمخاله خبر داد؛

از ایجاد شناگاه استاندارد بانوان تا انتخاب طرح سالمسازی چاف و چمخاله به عنوان طرح نمونه کشور

شهردار چاف و چمخاله خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین بار در طرح سالمسازی شناگاه استاندارد بانوان با کلیه امکانات تعریف شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کمیل لاهوتی، شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه این شهر دارای ۱۷ کیلومتر نوار ساحلی است، اظهار کرد: سواحل چاف و چمخاله دارای ویژگی های خدادادی هستند که سبب شده هزاران نفر روزانه از دریا استفاده کنند.

وی افزود: باتوجه به کم بودن عمق آب و ساحل ماسه ای بکر و زیبا این نوار ساحلی همواره مورد توجه مردم برای شنا بوده است.

شهردار چاف و چمخاله با بیان اینکه در سال ۹۶ دوربین پلاک خوان در طرح ساحلی نصب شده است، اظهار کرد: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که ۳۷ درصد افراد ورودی از استان تهران بوده اند، ۳۴ درصد گیلانی و…که این پایش آماری به ما کمک می کند تا خدمات بهتری ارائه دهیم.

لاهوتی با اشاره به هزینه‎های بالای طرح سالمسازی و رفع نقاط خطرآفرین اظهار کرد: تمام دستگاه‏ها نظیر هلال احمر و ارشاد برای برگزاری برنامه‎ها پای کار هستند اما اعتباری در این زمینه دیده نشده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ نفر پرسنل تحت عنوان همیار پلیس برای طرح سالمسازی به شهرداری چاف و چمخاله اضافه می شود، گفت: ماهیانه حدود ۲۰۰ میلیون تومان فقط هزینه پرداخت حقوق خواهد بود و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه برپایی طرح خواهران و برادران است که درمجموع به یک میلیارد تومان می رسد.

شهردار چاف و چمخاله تصریح کرد: تمام هدف ما این است که امنیت مردم را تامین کنیم و هیچ کسی در طرح سالمسازی فوت نکند.

لاهوتی یادآور شد: حقوق همیاران پلیس که توسط نیروی انتظامی معرفی می شوند و حقوق منجیان غریق نیز توسط شهرداری پرداخت می شود.

وی خواستار همکاری استانداری در این زمینه شد و گفت: سال گذشته مجموع اقدامات صورت گرفته سبب شد که طرح سالمسازی چاف و چمخاله در کشور نمونه شود.

به گزارش دیارمیرزا، شهردار چاف و چمخاله خاطرنشان کرد: سال گذشته برای اولین بار در طرح سالمسازی شناگاه استاندارد بانوان با کلیه امکانات تعریف شد.

لاهوتی با بیان اینکه مشکل اصلی در ۱۶ کیلومتر نقاط خطرآفرین است، اظهار کرد: تا ۹ شب منجیان غریق حضور دارند اما در یک نقطه خطرآفرین در سالهای گذشته و در یک شب سه نفر غرق شدند و چنین حوادثی میتواند کل عملکرد را زیر سول ببرد.

وی با بیان اینکه ورود به طرح سالمسازی برای اهالی لنگرود رایگان است، گفت: سالیانه یک میلیارد تومان هزینه طرح است اما تنها ۲۰۰ میلیون تومان بابت پارکینگ درآمدزایی صورت می گیرد.

شهردار چاف و چمخاله با اشاره به لزوم ساماندهی دکه های موقت، موتورچهارچرخ و اسب هاو بهبود ارایه کیفیت خدمات اظهار کرد: برنامه های فرهنگی نیز در سواحل اجرایی می شود.

Share