امام جمعه آستارا در خطبه‌های نماز جمعه:

ادغام جهاد کشاورزی و سازندگی اشتباه فاحش دولت وقت بود | مسئله معیشت مردم رها شده است

امام جمعه آستارا با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی گفت: یکی از اشتباهات فاحش دولت وقت در سال ۷۹ ادغام جهاد کشاورزی با جهاد سازندگی بود و امروز پس از ۲۰ سال با فرمایش حضرت آقا گروه‌های جهادی و بسیج وارد میدان شده و محرومیت‌زدایی می‌کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا پس از ۱۴ هفته وقفه به علت شیوع بیماری کرونا به امامت حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا، امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

مومن نباید لحظه‌ای از توجه به خالقش غفلت کند

امام جمعه آستارا با اشاره به تاکید امام سجاد(ع) در باب گمراهی انسان گفت: انسان فریب خورده دچار ضلالت و گمراهی شده و قطعاً با نزدیکی به خداوند می‌تواند از آن رهایی یابد.

حافظ‌نیا با اشاره به لزوم استمرار ارتباط با خداوند متعال، گفت: مومن نباید لحظه‌ای از توجه به خالقش غفلت کند.

وی علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی، داشتن ارتباط معنوی با خداوند را نیز برای مقابله با کرونا لازم دانست و گفت: مسائل معنوی همواره باید در تمام امور در اولویت باشند، امروز کمرنگ شدن آنها را در کنار کمرنگ شدن رعایت مسائل بهداشتی احساس می‌کنیم.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به آغاز هفته صنایع دستی گفت: نقش صنایع دستی در اقتصاد و شناساندن هنر کشور بسیار مهم است، حمایت از هنرمندان صنایع دستی یک امر لازم در پشتیبانی از خانواده‌ها است و مردم و مسئولین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کشته شدن سیاهپوست آمریکایی دل هر انسانی را به درد می‌آورد

وی با اشاره به اعتراضات اخیر در آمریکا گفت: این رفتارهای تبعیض آمیز نژادی در این کشور بسیار تاسف‌بار است و کشته شدن ناجوانمردانه سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس این کشور دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

حافظ‌نیا ادامه داد: امروز نشانه‌های فلاکت و بدبختی آمریکا را شاهد هستیم و اعتراضات مردم این کشور و محکومیت نژادپرستی نشان دهنده وقوع پیش بینی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

ادغام جهاد کشاورزی و سازندگی اشتباه فاحش دولت وقت بود

امام جمعه آستارا با اشاره به سالروز تشکیل جهاد سازندگی گفت: یکی از اشتباهات فاحش دولت وقت در سال ۷۹ ادغام جهاد کشاورزی با جهاد سازندگی بود و امروز پس از ۲۰ سال با فرمایش حضرت آقا گروه‌های جهادی و بسیج وارد میدان شده و محرومیت‌زدایی می‌کنند.

حافظ‌نیا ادامه داد: امروز حال کشاورزی ما خوب نیست، تبدیل زمین‌های کشاورزی گیلان به ویلاها قابل قبول نبوده و باید جلوی آن را گرفت.

مسئله معیشت مردم رها شده است

وی با اشاره به گرانی بازار مسکن گفت: مگر می‌شود در عرض دو ماه قیمت مسکن سه برابر شود؟ این چه مدیریت و نظارتی است؟ وضعیت سرسام‌آور اجاره خانه ها و بازار ارز و طلا نگران کننده است، مایحتاج عمومی مردم چرا باید تا این حد افزایش قیمت داشته باشد؟ تغییر قیمت‌های مایحتاج مردم لحظه‌ای شده است و صدای شکستن استخوان های مردم مستضعف زیر بار افزایش قیمت ها شنیده می شود.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: احساس می‌کنم در یک سال آخر دولت، مسئله معیشت مردم رها شده است و خرج و مخارج سنگین مستضعفان را از بین می‌برد.

Share