جانشین سپاه قدس گیلان در آستارا:

آمریکا از مدیریت بحران کرونا عاجز شده | مکاتب دنیوی در برابر مکاتب الهی محکوم به شکست هستند

جانشین سپاه قدس گیلان اظهار کرد: عجز و ناتوانی آمریکا در مدیریت بحران کرونا آشکار شده‌ است و مسئولان این کشور اگر عرضه داشتند، تلفات و موانع ناشی از این بیماری را مدیریت می‌کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ علی توشه امروز شنبه در آئین معارفه فرمانده سپاه آستارا در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: مکاتب دنیوی در فهم بسیاری از مسائل، مثل موضوعات ماورالطبیعه عاجز هستند و تلاش سردمداران آن مکاتب و همچنین آمریکا برای ایجاد نافرمانی های مدنی و اجتماعی و مشکلات اقتصادی در کشورمان جهت فروپاشی نظام اسلامی به جایی نرسید.

وی با اشاره به اینکه مکتب اسلام غالب بر مکاتب دنیوی است، بیان کرد: مکاتب دنیوی نظیر کمونیسم شرقی و لیبرالیسم غربی، به دلیل اتکا مطلق به حس و عقل، در برابر مکاتب الهی نظیر مکتب اسلام محکوم به شکست هستند.

وی با اشاره به نقش شهید حاج قاسم سلیمانی در تشکیل تمدن اسلامی در جهان تصریح کرد: شهید سپهبد سلیمانی در شکل گیری تمدن اسلامی در جهان، ایفای نقش کرد و امروز ما پاسداران نیز در شکل گیری دولت و تمدن اسلامی، رسالت و تکلیف بزرگی بر عهده داریم.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا نیز در این آئین، خدمت در سپاه را افتخاری بزرگ برای هر فردی توصیف کرد و برای کسب توفیقات بیشتر در این نهاد مقدس، بر حفظ روحیه جهادی تاکید کرد.

فرماندار آستارا نیز با اشاره به خدمات بسیار گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جای جای میهن گفت: خدمت در سپاه افتخار بزرگی است و این نهاد به عنوان معجزه ای در تاریخ انقلاب و ایران، در همه زمینه ها منشا خیر و برکت بوده است.

حسن رستم زاد با اشاره به اهمیت بندر مرزی آستارا در کشور گفت: مسائل و موضوعات شهرستان مرزی بندر آستارا برای استان گیلان و کشور مهم است و سپاه، همواره در کنار شورای تامین و برای خدمت به مردم آستارا تلاش کرده است.

سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سابق سپاه آستارا نیز در آئین تودیع خود تشکیل درمانگاه سپاه، برپایی یادواره های پرشور شهدا و ساخت مسکن محرومان را از فعالیت های خود و همکارانش در چهار سال خدمت در سپاه آستارا اعلام کرد.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی پاسداران ناحیه آستارا در جهت رفع مشکلات مردم و محرومیت زدایی بیان کرد: سپاه ناحیه آستارا چهار سال پیاپی، به عنوان ناحیه برتر در سطح استان گیلان انتخاب و معرفی شده است و این حاصل تلاش جمعی پاسداران زحمتکش این ناحیه است.

در پایان این آئین، با اهدای هدایا و لوح های تقدیر، از خدمات سرهنگ آرمان قدردانی و سرهنگ بهزاد قنبری به عنوان فرمانده سپاه ناحیه آستارا معرفی شد.

پس از این آیین جانشین سپاه قدس گیلان با حضور در منزل شهید بسیجی غلامرضا مورخی، با خانواده معظم این شهید دیدار کرد و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی توجه به وصیت نامه این جان برکفان خاک وطن را یک اولویت دانست.

شهید بسیجی غلامرضا مورخی در سال ۱۳۴۱ در خانواده ای مذهبی در روستای دگرمانکشی آستارا متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در مدارس آستارا ادامه داد.

این شهید والامقام در پیروی از فرمان حضرت امام خمینی (ره) در چهار نوبت به جبهه های حق علیه باطل اعزام و در نهایت در سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل شد.

Share