رئیس سازمان لیگ در نامه‌ای اعلام کرد:

۲۹ خرداد، آغاز رسمی فوتبال در ایران

فدراسیون فوتبال ایران در نامه ای به باشگاه ها اعلام کرد که از روز شنبه می‌توانند تمرینات خود را آغاز کنند و اولین بازی نیز روز ۲۹ خرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نامه‌ای که حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ آن را نوشته و به مدیران عامل باشگاه ها ارسال کرده که در آن زمان آغاز تمرینات و مسابقات مشخص شده و همچنین الزاماتی برای تمرین و بازی در نظر گرفته شده است.

در این نامه آورده که زمین های تمرین باید به صورت کامل ضدعفونی شوند و همچنین باشگاه ها از بازیکنان خود تست استاندارد کرونا را بگیرند و نتایج این تست را به ستاد کرونا یا ایفمارک تحویل بدهند تا برایشان مجوز صادر شود. در بند دیگری آورده شده که فراخوان برای حضور بازیکنان و کادرفنی، برعهده باشگاه است.

اما نکته اصلی اینجاست که زمان شروع تمرینات برای تیم های لیگ برتری از روز سوم خرداد (شنبه آینده) اعلام شده و اولین بازی نیز روز ۲۹ خرداد بین تیم های استقلال و فولاد برگزار خواهد شد. اما هفته بیست و دوم از روز ۲ تیر ماه آغاز می‌شود و ۱۶ تیم لیگ برتری به مصاف حریفان می‌روند. در واقع ۳۰ روز فرصت برای انجام تمرینات در اختیار باشگاه ها قرار داده شده است.

اما مسابقات لیگ دسته اول، دسته دوم و دسته سوم با تاخیری بین دو تا ۱۲ روز آغاز می‌شود. در پایین این جدول زمان بندی آورده شده که پروتکل های بهداشتی به زودی در اختیار باشگاه ها قرار خواهند گرفت.

Share