در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر گیلان با امام جمعه رشت مطرح شد؛

۲۰ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا در گیلان شدند

نماینده ولی فقیه در گیلان به تداوم تحریم‌های ظالمانه علیه جامعه ایرانی اشاره کرد و گفت: مردم ما صبور هستند و مشکلات را تحمل می‌کنند و می‌طلبد مسئولان مسائل را صادقانه برای جامعه بیان کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر استان با اشاره به رویکرد دولت‌ها نسبت به نیروی کار و کارگران در دنیا اظهار کرد: گروهی نیازمند کار در جامعه هستند و بخش دیگر توجه دولت‌ها پس از جذب نیروی کار است.

وی، وقوع حوادث مختلف را سبب به چالش کشاندن دولت‌ها در عرصه نیروی کار و تولید عنوان کرد و افزود: در شیوع ویروس کرونا بسیاری از بخش‌های جامعه دچار آسیب شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای رسیدگی به امور کارگران ایجاد شده است، تصریح کرد: تمام تلاش مسئولان مربوطه باید در راستای رسیدگی به نیازهای جامعه هدف باشد.

آیت‌الله فلاحتی، بخشی از آسیب‌ها در عرصه تولید را به دلیل تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی دانست و بیان کرد: با توجه به وجود تحریم‌ها، شاهد فضایی امن و آرام در کشور هستیم.

وی به تلاش دولت در برطرف کردن مشکلات جامعه با وجود نقدهای مختلف اشاره کرد و گفت: در کشور شاهد فعالیت در عرصه‌های مختلف هستیم و در این زمینه باید انصاف رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ایجاد کسب و کارهای جدید در سال رونق تولید، خاطرنشان کرد: فعالیت‌ها در حال انجام است اما تا رسیدن به ایده‌آل‌ها فاصله داریم.

آیت‌الله فلاحتی به نامگذاری سال «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و یادآور شد: امر مذکور نشان می‌دهد رهبر معظم انقلاب تا حدی از رونق تولید راضی هستند و کارهایی در حال انجام است ضمن اینکه در جهش تولید نیاز به تسهیل‌گری مسئولان مربوطه داریم.

وی با تاکید بر لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری در سال «جهش تولید»، اظهار کرد: هدف تنها سیر کردن شکم جامعه نیست بلکه مردم را باید مولد بار آوریم و این می‌طلبد رشته‌های دانشگاهی به طرف کارآفرینی گام بردارند.

امام جمعه رشت، خواستار نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه شد و افزود: تمام مسئولان و سازمان‌ها باید سبک زندگی اسلامی ایرانی را آموزش دهند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه اسراف یکی از معضلات جامعه محسوب می‌شود، بیان کرد: مدیریت درست و بهینه از انرژی را باید به جامعه آموخت.

وی به تداوم تحریم‌های ظالمانه علیه جامعه ایرانی اشاره کرد و گفت: مردم ما صبور هستند و مشکلات را تحمل می‌کنند و می‌طلبد مسئولان مسائل را صادقانه برای جامعه بیان کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسئولان همواره باید در کنار جامعه کارگری باشند، تصریح کرد: متولیان در سال «جهش تولید» کارآفرینی و تولید را به مردم آموزش دهند ضمن اینکه نیاز است برای رفاه کارگران تلاش بیشتری انجام شود.

۲۰ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا در گیلان شدند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان نیز در دیدار مذکور به آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا در گیلان شدند.

عباس علیزاده از شناسایی ۶۷۹ کارگر نخبه و مبتکر گیلان در سال ۹۸ خبر داد و افزود: سال گذشته تعداد ۵۰ کارگاه آموزشی در استان برگزار شده است.
غلامرضا خوالگر رئیس کانون شوراهای اسلامی کار گیلان نیز در دیدار مذکور با اشاره به اینکه آنچه کارگران را عذاب می‌دهد تبعیض در تعیین دستمزد کارگران و کارمندان است اظهار کرد: انتظار داریم قانون در تعیین دستمزد کارگران رعایت شود و تورم سالانه را در این زمینه در نظر بگیرند.

حسین پورحیدری رئیس سازمان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان نیز در دیدار مذکور به نامگذاری هفته کار و کارگر سال جاری به نام شهید عبدالحسین برونسی اشاره کرد و گفت: توجه به رفاه کارگران و برگزاری نوبت‌های کاری ایثار از جمله فعالیت‌های بسیج کارگری استان است.

عیسی زکی‌زاده نماینده کانون کارفرمایان گیلان نیز در دیدار مذکور با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز سبب ایجاد شوک به واحدهای تولیدی شده است، تصریح کرد: پایان سال گذشته شیوع ویروس کرونا مشکلاتی را برای واحدهای صنعتی ایجاد کرد.

Share