گزارش تصویری احیای شب ۲۱ ماه رمضان در مصلی رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همزمان با شب شهادت امیرالمومنین امام علی(ع) در مصلای امام خمینی(ره) رشت اظهار کرد: علی(ع) ولی خدا، وصی پیامبر(ص)، امام موحدین و انسان کامل است. وی، علی(ع) را معلم ثانی بشر و پیامبر(ص) را معلم […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همزمان با شب شهادت امیرالمومنین امام علی(ع) در مصلای امام خمینی(ره) رشت اظهار کرد: علی(ع) ولی خدا، وصی پیامبر(ص)، امام موحدین و انسان کامل است.

وی، علی(ع) را معلم ثانی بشر و پیامبر(ص) را معلم اول معرفی کرد و افزود: آنچه در روایات درباره امام علی(ع) گفته اند، انسان را شگفت زده می کند بنابراین بررسی شخصیت علی(ع) مهم است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شناختن شخصیت علی(ع) برای مسلمانان مهم است، تصریح کرد: اگر شخصیت علی(ع) تعریف شود، مشخص خواهد شد که انسان کامل در شخصیت علی(ع) تجلی پیدا کرده است.

آیت الله فلاحتی، علی(ع) را هستی و جهانی که انسان حتی نمی تواند فکرش را بکند، دانست و بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود که اگر کسی یک فضیلت از فضائل علی(ع) را بگوید در حالی که خودش به آن باور دارد، خدا گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد و در قیامت مورد عفو و بخشش خدای متعال قرار می گیرد.

وی به روایت دیگری از پیامبر گرامی اسلام(ص) درباره امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: اگر کسی در کتاب و رساله ای فضائل علی(ع) را بنویسد، مادامی که آن رساله وجود دارد همواره ملائکه برای او استغفار می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) درباره امیرالمومنین علی(ع)، اظهار کرد: اگر کسی فضائل علی(ع) را گوش بدهد خدا گناهانی که از طریق گوش مرتکب شده، را می آمرزد.

آیت الله فلاحتی، علی(ع) را واجد نخستین های بسیار ذکر کرد و یادآور شد: علی(ع) نخستین مسلمان، نخستین ایمان آورنده، نخستین موحد و نخستین نمازگزار است.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین امام علی(ع) نخستین کسی است که به تکلیف الهی عمل کرد، خاطرنشان کرد: علی(ع) نخستین مهاجر، نخستین مجاهد راه خدا، نخستین ایثارگر، نخستین حامی رسول خدا(ص)، نخستین مظلوم و نخستین کسی است که در دادگاه الهی اقامه حق می کند.

امام جمعه رشت، شخصیت امام علی(ع) را تمام ناشدنی عنوان کرد و گفت: هر انسانی اگر شخصیت علی(ع) را بشناسد او را امام خود خواهد دانست.

Share