گزارش تصویری احیای شب بیست و سوم ماه رمضان در مصلی رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی در مراسم احیای بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) رشت اظهار کرد: یکی از مباحثی که به تعبیر اهل کلام از اصول بنیادی اسلام به ویژه شیعیان محسوب می شود، مساله ولایت است. وی، ولایت را به معنای گردن نهادن به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی در مراسم احیای بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی(ره) رشت اظهار کرد: یکی از مباحثی که به تعبیر اهل کلام از اصول بنیادی اسلام به ویژه شیعیان محسوب می شود، مساله ولایت است.

وی، ولایت را به معنای گردن نهادن به تکلیف و تسلیم شدن به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) عنوان کرد و افزود: ولایت دارای دو بخش اعتقادی و عاطفی است.

امام جمعه رشت با اشاره به بخش اعتقادی ولایت، بیان کرد: در بخش اعتقادی باید به گفتار و رفتار پیامبر(ص) و امامان(ع) عمل کنیم و تسلیم باشیم.

آیت الله فلاحتی، ولایتمداری را به معنای تسلیم فرامین پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: ولایت فقیه شعبه ای از ولایت خداست و هنوز دشمنان اسلام و ایران نتوانستند آن را درک و هضم کنند.

وی با بیان اینکه رابطه ولی فقیه در جامعه اسلامی با مردم در عصر غیبت، رابطه حبیب و محبوب و عاشق و معشوق است، خاطرنشان کرد: رابطه ولی فقیه با مردم، رابطه سلطه طلب و سلطه پذیر نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان به امر اطاعت از خدا، پیامبر(ص) و مومنان در قرآن اشاره کرد و گفت: مومنان سه ویژگی دارند که نماز می خوانند، زکات می دهند و رکوع کننده هستند.

آیت الله فلاحتی، خدا، پیامبر(ص) و اولاد علی(ع) را ولی مسلمانان ذکر کرد و یادآور شد: ولایت به معنای سرسپردگی و تسلیم در برابر پیامبر(ص) و امامان(ع) است.

وی با بیان اینکه شیعه کسی است که تقوا داشته باشد و از دستورات خدا اطاعت کند، اظهار کرد: ولایت به معنای تسلیم احکام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است بنابراین وظیفه داریم در ولایت به احکام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) عمل کنیم.

امام جمعه رشت، دوستی اهل بیت(ع) را سبب نورانی شدن عمل انسان عنوان کرد و افزود: اگر ولایت اهل بیت(ع) نباشد هر قدر انفاق کنیم و نماز بخوانیم ارزشی ندارد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در شب های قدر دعا در کنار خانه خدا و مساجد الهی ارزشمند است، تصریح کرد: در شب قدر فرشتگان به زمین می آیند و شیطان در بند و بسته است.

Share