در جلسه شورای اداری آستارا عنوان شد؛

کلنگ‎زنی جاده ترانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان|راه‎اندازی سی‌تی‎اسکن بیمارستان آستارا تا ۲۰ روز آینده

رستم زاد با اشاره به حضور وزرای کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا گفت: ۳۱ اردیبهشت کلنگ ساخت جاده ترانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان در بندر مرزی آستارا به زمین زده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده منتخب مردم آستارا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از دریافت اعتبار نامه خود برای حضور در بهارستان گفت: در مسیر خدمت گزاری رضایت خداوند و مردم برای من اولویت اول است.

غلامرضا مرحبا با اشاره به اینکه منتخب مردم نماینده همه ملت است، بیان کرد: باید با همکاری و همفکری مسائل را پیش برد و در این مسیر از همه تفکر های مختلف استفاده خواهیم کرد.

کلنگ زنی ساخت جاده ترانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به تمام تلاش ها و زحمات دستگاه‌های متولی در مبارزه با بیماری کرونا گفت: از روز اول مبارزه با این بیماری تاکنون ۴۰۰ هزار لیتر آب ژاول در آستارا تولید و به شهرستان های دیگر نیز ارسال شد.

حسن رستم زاد با تاکید بر توجه به شعار سال ۹۹ گفت: تکریم ارباب رجوع باید اولویت همه مدیران باشد و مردم محوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده عالی دولت در آستارا صرفه‌جویی حداکثری در تمامی مسائل را باعث بهره وری بیشتر دانست و بیان کرد: رفع مشکل آب آستارا باید از مهمترین دغدغه های شهرستان و استان باشد و با پیشرفت فیزیکی سد لاستیکی ملاهادی آستارا و با تخصیص اعتبارات بتوانیم در آینده نزدیک این سد را به بهره وری برسانیم.

رستم زاد با اشاره به حضور وزرای کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا گفت: ۳۱ اردیبهشت کلنگ ساخت جاده ترانزیتی ایران و جمهوری آذربایجان در بندر مرزی آستارا به زمین زده خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت مسکن مهر شهرستان آستارا گفت: دستگاه قضا در این مورد می تواند در آینده نزدیک مشکل این حوزه را برطرف کرده و خریداران این مسکن را راحت کند.

فرماندار آستارا تقویت صادرات کشور از مرز آستارا خواستار شد و تصریح کرد: افزایش ۶۰ درصدی صادرات کشور از مرز آستارا نشان دهنده تلاش مدیران این حوزه در شهرستان است و باید با چشمان باز آستارا را دید.

وی با اشاره به لزوم تعیین تکلیف پروژه راه آهن آستارا آستارا گفت: باید به سرعت وضعیت این پروژه تعیین و تکلیف شده و سستی و کم‌کاری از هیچ سوی توجیه ندارد.

عده‌ای می‌خواهند با هنجار شکنی ارتزاق کنند

امام جمعه آستارا نیز در این جلسه خدمت هر مسئول را خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم دانست و گفت: همه مدیران کشور سربازان نظام هستند و باید به نحو احسن وظیفه خود را انجام بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با اشاره به توجه به عدم دامن زدن به حواشی بیان کرد: نباید عوامانه رفتار کرد و هیچ احدالناسی در آمدن و رفتن امام جمعه و فرماندار به غیر از مجموعه متولیان و مسئولان نقشی ندارند.

حافظ نیا با اشاره به فعالیت‌های مردم کشور در ایام کرونا گفت: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب در برگزاری رزمایش مواسات کمک مومنانه همدلی در شهرستان مرزی بندر آستارا کمک های خیرین و مردم شریف یک حرکت زیبای دسته جمعی بود و در مرحله اول ۲۱۰۰ بسته غذایی کامل به ارزش ۴۲۰ میلیون تومان و در مرحله دوم ۲۷۵۰ بسته غذایی به ارزش ۶۲۵ میلیون تومان بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا توزیع شده و دو مرحله دیگر نیز تا روز عید فطر در خدمت نیازمندان و جامعه هدف خواهیم بود.

وی با انتقاد از هنجارشکنان ماه مبارک رمضان گفت: نیروی انتظامی باید با اماکن و افراد متخلف برخورد قانونی را کند و شان و منزلت این ماه مبارک باید حفظ شود.

حافظ نیا ادامه داد: باز بودن بیش از دو مکان برای غذاخوری در آستارا در ماه مبارک رمضان دلیلی ندارد و عده‌ای می‌خواهند با هنجار شکنی ارتزاق کنند.

 راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان تا سه هفته آینده

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در این جلسه با اشاره به فعالیت های شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این مدت گفت: از دوم اسفند تاکنون ۵۲۹ نفر در بیمارستان آستارا بستری شدند و ۴۸۵ نفر ترخیص داشتیم و در حال حاضر نیز تعداد بسیار کمی در بیمارستان آستارا به علت این بیماری بستری هستند.

نظام عباسی با اشاره به نصب دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهید بهشتی آستارا گفت: با کمک خیرین شهرستان اقلام تجهیزات سربکوبی و نصب یو پی اس با کمک بیش از یک میلیارد تومانی خیرین به بیمارستان آستارا انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات باقیمانده تا راه اندازی دستگاه سی تی اسکن گفت: حضور کارشناسان، تست نهایی دستگاه و تاییدیه و ثبت در سازمان انرژی اتمی از عملیات باقی مانده برای راه اندازی این دستگاه است و انشاالله تا سه هفته آینده سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی آستارا راه اندازی خواهد شد.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share