آیت‌الله فلاحتی در برنامه تفسیر قرآن روز دوم ماه رمضان:

کسی که در ماه رمضان حریم‌ها را می‌شکند باید در برابر خدا پاسخگو باشد | ایثار، کمال نهایی انسان است

نماینده ولی فقیه در گیلان بر رعایت حرمت ماه رمضان تاکید کرد و گفت: اگر کسی به دلیل بیماری نمی تواند روزه بگیرد باید حرمت مومنان را حفظ کند زیرا فردی که در ماه رمضان حریم ها را می شکند باید در برابر خدا پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی همزمان با دومین روز ماه مبارک رمضان در تفسیر آیه های ۹ و ۱۰ سوره حدید قرآن برنامه شبکه باران با اشاره به اینکه دعوت خدا به ایمان به انسان از روی محبت است اظهار کرد: خدایی که انسان ها را به ایمان به خود و پیامبرش دعوت می کند، هیچ نیازی به بشر ندارد.

وی ادامه داد: اگر انسان هایی که خداباور نشده اند بدانند دعوت خدا و پیامبر(ص) برای خود انسان است، به طور قطع به خدای تبارک و تعالی ایمان می آورند.

امام جمعه رشت به معنای بخشنده و مهربان اشاره کرد و افزود: خداوند نسبت به مومنان و کافران در این دنیا رحیم است و اگر انسان این را بداند آیا بازهم گناه می کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه لطف و محبت ویژه خدا شامل کسانی که او را بندگی می کنند می شود، تصریح کرد: بر مومن لازم است هر چیزی که ندارد و مشروع است، را از خدا بخواهد.

وی بر رعایت حرمت ماه رمضان تاکید کرد و گفت: اگر کسی به دلیل بیماری نمی تواند روزه بگیرد باید حرمت مومنان را حفظ کند زیرا فردی که در ماه رمضان حریم ها را می شکند باید در برابر خدا پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، روزه خواری در حضور دیگران را حرام دانست و بیان کرد: خدا روزه را بر همه واجب کرده و هر کسی که می تواند باید روزه بگیرد.

آیت الله فلاحتی به نماز و حجاب در دین اشاره کرد و یادآور شد: دینی که در آن نماز نباشد، دین نیست ضمن اینکه حجاب برای زن عفاف می آورد.

وی با اشاره به سرزنش خداوند نسبت به کسانی که انفاق نمی کنند، خاطرنشان کرد: انفاق، مواسات و ایثار در روایات ما آمده و اگر انسان مال خود را در اختیار دیگران قرار دهد به این سه گونه است.

امام جمعه رشت، انفاق را مرحله نخست کمال اخلاقی انسان دانست و اظهار کرد: آنچه انسان به آن نیاز دارد و دیگری را در مصرفش شریک می کند، را مواسات می گویند و این مرحله دوم کمال انسانی است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اگر انسان مالی دارد و نیازمند آن است را به دیگری می دهد ایثار می‌گویند، تصریح کرد: ایثار، کمال نهایی ایثار است و ائمه(ع) در این عرصه پیشگام بودند.

Share