سخنگوی وزرات بهداشت اعلام کرد؛

کرونا جان ۷۱ نفر دیگر را در ایران گرفت | در اماکن عمومی حتما از ماسک استفاده شود

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۷۷ نفر رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( نهم اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۲ هزار۵۸۴ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۸۷۷نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۷۲ هزار و۴۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است. ۲۹۸۳ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۴۴۲ هزار و ۵۹۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: از همه مردمی که همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کنند، تشکر می کنیم و توصیه اکید داریم افرادی که در اماکن عمومی حضور پیدا می کنند، حتما از ماسک استفاده کنند.

Share