مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد:

کرونا بهره‌برداری از ۹۰ پروژه گردشگری گیلان را به تعویق انداخت

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: ۹۰ پروژه گردشگری در استان تکمیل‌ و آماده بهره برداری بود که به‌ علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیان کرد: ۹۰ پروژه گردشگری در استان تکمیل‌ و آماده بهره‌برداری بود که به‌ علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاده است.

شهرود امیرانتخابی افزود: بیش از ۱۵۶ پروژه گردشگری در حال اجرا با مجموع متراژ تقریبی ۱۲۲ هزار مترمربع در سال ۹۹ در استان افتتاح و مورد ‌بهره ‌برداری قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه های یادشده دو هزار شغل به ‌صورت مستقیم ایجاد می شود، تصریح کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری ۲۴۶ پروژه‌ گردشگری یادشده شش هزار و ۱۰ میلیارد ریال است.

همچنین امیرانتخابی از ادامه نظارت و پایش بر تاسیسات گردشگری خبرداد و گفت: بیش از هفت هزار بازدید نظارتی بر واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری استان گیلان در سال ۹۸ انجام شده است.

وی اظهار داشت: یک هزار و ۱۷۷ مورد بازدید از مراکز اقامتی، یک هزار و ۴۵۳ مورد از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین‌راهی، ۱۰۲ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی و چهار هزار و ۳۰۵ مورد نیز از خانه ‌مسافرها و سایر تأسیسات گردشگری استان بازدید به عمل آمده است.

امیرانتخابی ادامه داد: برنامه‌های بازدید به‌صورت گروهی و با همراهی و همکاری اداره نظارت بر اماکن عمومی، تعزیرات حکومتی، بهداشت و… انجام پذیرفت و در این برنامه تمامی تأسیسات گردشگری فعال در شهرستان‌ها و واحدهای بین‌راهی تحت نظارت اداره‌کل استان درزمینهٔ بهداشت، کیفیت غذا و نحوه ارائه خدمات مطلوب به مشتریان مورد بازدید و بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به این که فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان تنها ویژه نوروز نبوده است، تاکید کرد: در طول ایام سال به شکل مستمر از مراکز اقامتی، تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی استان بازدیدهای نظارتی انجام می‌شود.

امیرانتخابی با بیان اینکه این بازدیدها با هدف ارائه خدمات مطلوب و فراهم آوردن رضایت خاطر مسافران و گردشگران ورودی به استان به‌صورت مستمر انجام می‌گیرد، افزود: در رابطه ۱۵۱ مورد اخطار برای تأسیسات گردشگری استان ثبت شده است.

در حال‌حاضر ۱۰۵ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸  مسافرکاشانه، ۲۰ مجتمع سرگرمی و تفریحی، ۳۸ اقامتگاه بومگردی، یک اسکله مسافربری و دریایی، ۲۸ اسکله گردشگری دریایی در گیلان فعال است.

Share