معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان:

کاهش عمق تالاب انزلی دستاورد ورود رسوبات به این بستر است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان حفاظت از تالاب‌ها را تلاشی در جهت حفظ حیات خواند و بر ضرورت توجه به نقش جوامع ملی در حفاظت از تالاب‌ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی اوسط اکبری مقدم در جلسه بررسی مباحث تالاب انزلی که در استانداری گیلان برگزار شد؛ حفاظت از تالاب‌ها را تلاشی در جهت حفظ حیات دانست و افزود: کاهش عمق تالاب انزلی دستاورد ورود رسوبات به این بستر است.

وی ادامه داد: شهروندان و جوامع محلی نقشی مهم در حفاظت از تالاب‌های محلی دارند.

معاون استاندار گیلان همچنین لایروبی تله‌های رسوب‌گیر را امری ضروری خواند و بر ضرورت احداث این تله‌ها توسط اداره کل محیط زیست تأکید کرد.

در این جلسه پس از گزارش دستگاه‌های اجرایی و اعلام اقدامات انجام شده در خصوص احیای تالاب انزلی، مقرر شد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در زمینه آبخیزداری حوضه های آبریز تالاب، پروژه‌های مصوب خود را در سالجاری اجرایی کند.

همچنین با توجه به بررسی های صورت گرفته؛ مقرر شد آب منطقه استان نسبت به ارسال مصوبه تعیین حد بستر تالاب به وزیر نیرو اقدام نماید تا مشکل این بخش روستاهای واقع در محدوده فعلی تالاب رفع شود.

جلسه بررسی مباحث تالاب انزلی در راستای سیاست گذاری در خصوص مصوبات وزیر کشور پیرامون ضرورت توجه به این تالاب، اجرای تمهیدات لازم جهت احیای تالاب و سیاست‌گذاری برای اقدامات دستگاه‌های اجرایی استان با رویکرد کاهش آثار و تبعات منفی ناشی از خشک شدن تالاب بین المللی انزلی با حضور نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

Share