عرضه اولیه ۲۰ درصد "غگیلا"؛

“پگاه گیلان” وارد بازار سرمایه می‌شود | بررسی سرمایه در گردش شرکت

مهندس موسی اسماعیل زاده، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان و نائب رئیس هیات مدیره در معرفی این شرکت عنوان کرد: غگیلا یک بنگاه اقتصادی در راستای تولید و فرآوری محصولات شیری بوده که فعالیتی جدی طی سنوات گذشته در خصوص سلامت جامعه انجام داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمدعلی کارگر مطلق، رئیس هیات‌مدیره مجموعه صنایع شیر ایران، این مجموعه را بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات لبنی در کشور معرفی کرد که در سال گذشته رکورد دریافت شیر خام را شکسته است و گفت: در فروردین‌ماه امسال هم صنایع شیر ایران در حوزه فروش داخلی بیشترین میزان فروش را نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

وی ادامه داد: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان هشتمین شرکت از مجموعه صنایع شیر ایران است که وارد بازارسرمایه می‌شود.

کارگر مطلق افزود: “غگیلا” به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدکننده محصولات لنبی در استان گیلان، بالغ بر ۸۰ درصد شیر این استان را جذب می‌کند.

بررسی سرمایه در گردش

مهندس حسن بیتا، قائم مقام مدیرعامل و عضو هیئت مدیره این شرکت نیز سرمایه در گردش شرکت را ۲۵۴ میلیارد ریال مثبت اعلام کرد و گفت: وضعیت بدهی به سازمان تامین اجتماعی و مالیاتی در شرایط خوب به سر می‌برد.

وی افزود: نسبت جاری این شرکت ۱.۹۴ است و جریان وجوه نقد آن که روی رقم ۸۸ میلیار ریال می‌ایستد نشان از کارنامه مثبت آن در عرصه مالی دارد.

بیتا در ادامه با اشاره به افزایش احتمالی قیمت مواد اولیه لبنیاتی و شیر خام افزود: از آنجا که احتمال می‌رود در آینده با افزایش قیمت شیر خام روبه‌رو شویم، تلاش کردیم با غنی کردن انبار‌ها و ذخیره‌سازی بهینه تا حد زیادی از صدمات این افزایش قیمت بکاهیم.

افغانستان مقصد صادراتی

مهندس موسی اسماعیل زاده، مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان و نائب رئیس هیات مدیره در معرفی این شرکت عنوان کرد: غگیلا یک بنگاه اقتصادی در راستای تولید و فرآوری محصولات شیری بوده که فعالیتی جدی طی سنوات گذشته در خصوص سلامت جامعه انجام داده است.

وی به استاندارد‌های ویژه این شرکت در حوزه صادرات نیز اشاره کرد و گفت: صادرات به کشور افغانستان در حال انجام است.

مدیرعامل غگیلا درخصوص برنامه‌های آتی این شرکت خاطر نشان کرد: ارتقا کیفیت محصولات، آموزش تخصصی پرسنل، تعامل با بانک‌ها، استفاده بهینه از منابع، تلاش در جهت ارتقا عوامل زیست محیطی، کنترل و کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها از جمله برنامه ریزی‌های صورت گرفته در این شرکت است.

نگاهی به تولید جدید

وی تولید محصولات نوشیدنی با شکر بسیار کم را در دست تولید عنوان و اظهار کرد: در سال ۹۹ با عرضه بیشتر این محصول به رویت مصرف کنندگان خواهد رسید.

اسماعیل زاده تهدید کرونا را یک فرصت برای این شرکت بیان کرد و افزود: در اوایل سال ۹۹ موقیعت بهتری در بازار کسب شد.

Share