در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر رشت؛

پروژه محور ولیعصر به میدان امام علی در اولویت است | امکان اجرای تمامی پروژه‌ها وجود ندارد

احمد رمضانپور نرگسی، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت در این جلسه با اشاره به بررسی خط پروژه محور ولیعصر (عج) به میدان امام علی (ع) اظهار کرد: بخشی از کارهای این پروژه انجام‌شده و بخش دیگر مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دویست و هشتمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا با حضور رئیس، اعضا و مشاورین کمیسیون با دستور بررسی پروژه‌های بازآفرینی شهر رشت و بررسی خط پروژه محور ولیعصر (عج) به میدان امام علی (ع) برگزار شد.

احمد رمضانپور نرگسی، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت در این جلسه با اشاره به بررسی خط پروژه محور ولیعصر (عج) به میدان امام علی (ع) اظهار کرد: بخشی از کارهای این پروژه انجام‌شده و بخش دیگر مانده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه خیلی مهم است افزود: اگر تخلفی در اجرای این پروژه صورت گرفته است باید دستگاه‌های نظارتی با سوءاستفاده گران برخورد کنند.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با بیان اینکه ما باید تکلیف خط این پروژه را مشخص کنیم گفت: پروژه باید به دو شکل منابع داخلی شهرداری و یا فراخوان سرمایه‌گذار اجرایی شود و خط پروژه باید در چارچوب قانون باشد.

رمضانپور نرگسی با اشاره به اینکه خط پروژه محور ولیعصر (عج) به میدان امام علی (ع) جزء ۲۶۴ پروژه‌ای که در سال ۹۹ ، معاونت عمرانی و زیربنایی برای آن ردیف گذاشته است افزود: اعضای شورای شهر به این نتیجه رسیدند که با توجه به منابع شهرداری، امکان اجرایی کردن تمامی پروژه‌ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چند پروژه مهم سال ۹۹ مشخص‌شده بیان کرد: قرار بر این شد که روی این چند پروژه کار شود که آن‌هم کار تلفیقی و استفاده از منابع داخلی و بخش دیگر منابع سرمایه‌گذار است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت گفت: پروژه محور ولیعصر (عج) به میدان امام علی (ع) در حوزه سرمایه‌گذاری بوده زیرا در اولویت‌های ما است و باید سریع‌تر این پروژه اجرا شود.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه سه طرح روی پروژه محور ولیعصر (عج) به میدان امام علی (ع) بررسی‌شده خاطرنشان کرد: این پروژه در سه زمان مختلف و با سه هدف مختلف و آنچه ما دنبالش هستیم تسریع کار اجرای پروژه، صلاح شهرداری و توجیه اقتصادی و فنی پروژه است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت تصریح کرد: این پروژه هم به لحاظ فنی و هم در زمینه اقتصادی توجیه دارد و به خاطر داشتن توجیه فنی و توجیه اقتصادی این پروژه در سال ۹۹ با تمام شرایط رکود اقتصادی باید اجرایی شود و به همین دلیل ما این پروژه را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه از اهمیت بالایی برای شهر رشت برخوردار است افزود: باید کار کارشناسی برای انجام این پروژه انجام شود.

نباید صحبت‌ها به‌صورت حدس و گمان باشد

فرهام زاهد، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه باید حوزه‌های مرتبط با یکدیگر جلسات بیشتری برگزار کنند تا به هماهنگی برسند اظهار کرد: در حوزه بازآفرینی با جمع‌بندی در حوزه‌های مشترک می‌توان به نتیجه بهتری رسید.

وی با اشاره به اینکه خط پروژه محور ولیعصر (عج) به میدان امام علی (ع) باید به خط پروژه قبلی برگردد افزود: در پروژه‌های عمرانی باید همه چی واضح باشد و باید تغییرات در این پروژه‌ها به‌صورت واضح مشخص باشد.

حامد عبدالهی، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه محور ولیعصر (عج) به میدان امام علی (ع) زمان زیادی است که همین‌طور مانده اظهار کرد: برخی از افرادی که به این پروژه مربوط هستند باید در این جلسات حاضر باشند و توضیح بدهند که مسیرها چرا به این شکل تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که اطلاعات کاملی دارند باید پاسخگو باشند افزود: ویژگی‌ها و قوانین شهرسازی باید در این پروژه رعایت شود.

عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با اشاره به اینکه توجیه اقتصادی و فنی این پروژه باید به‌صورت دقیق بررسی شود، تصریح کرد: باید برای این کار وقت کافی گذاشته شود و مدیران وقت باید پاسخگو وضعیت خط پروژه باشند.

عبدالهی با تأکید بر اینکه نباید صحبت‌ها به‌صورت حدس و گمان باشد، خاطرنشان کرد: موضوع، موضوع بسیار مهمی است و باید تمامی زوایا این پروژه به‌طور دقیق بررسی شود.

بهراد ذاکری نیز در این جلسه با بیان اینکه پروژه محور ولیعصر (عج) به میدان امام علی (ع) پر شبهه ترین پروژه عمرانی شهر رشت در چند سال اخیر است، اظهار کرد: خط پروژه محور ولیعصر (عج) به میدان امام علی (ع) در طرح تفصیلی قدیم و جدید باید به‌خوبی بررسی شود زیرا خط پروژه خیلی تغییر نداشت و ما جلوی تغییرش را گرفته بودیم.

Share