در کمیسیون عمران شورای شهر رشت مطرح شد؛

پروژه آرامگاه شهدای گمنام تسریع شود | اختصاص اعتبار به چند پروژه عمرانی فرهنگی رشت

در جلسه کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت به تسریع بخشیدن به اجرای پروژه آرامگاه شهدای گمنام رشت و اختصاص اعتبار به چند پروژه عمرانی فرهنگی رشت تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس کمیسیون عمران شورای رشت عصر امروز در جلسه این کمیسیون با اشاره به اینکه برای تحکیم و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی ایران خون های بسیاری ریخته شده است اظهار کرد: در آن دوران افراد بسیاری سختی های فراوانی متحمل شدند و زندان و تبعید را به جان خریدند اما با تمام توان در مقابل رژیم فاسد پهلوی ایستادند و پس از آن نیز در دوران دفاع مقدس بهترین و عارف ترین افراد جان خود را فدای انقلاب کردند.

احمد رمضانپور با بیان اینکه هر فردی در هر جایگاهی باید تمام توانش را برای خدمت به مردم به کار بگیرد افزود: مسوولیتی که در اختیار مسوولان قرار گرفته از الطاف الهی است و باید همواره خدمتگذار و قدردان باشیم.

وی به اختصاص اعتبار به پروژه های عمرانی فرهنگی اشاره کرد و گفت: از سر جمع اعتبار تملک املاک در بودجه و غیره سال ۹۹ شهرداری رشت مبلغ پنج میلیارد تومان به پروژه های فرهنگی عمرانی اختصاص یافته است که از آن جمله می توانیم به پروژه آب نمای بوستان ملت، آرامگاه دکتر حشمت، ساختمان تاریخی میرزا خلیل رفیع و غیره اشاره کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در آزاد سازی مسیرها دقت صورت بگیرد تصریح کرد: این مهم شرعا و قانونی جزو وظایف شهرداری است و با بی توجهی به آن مشکلات فراوانی دامنگیر شهرداری رشت می شود و در حال حاضر با توجه به شرایط مالی شهرداری رشت می توانیم برخی از پرونده های آزاد سازی را با تهاتر به سرانجام برسانیم.

رمضانپور با بیان اینکه پروژه آرامگاه شهدای گمنام بسیار حائز اهمیت است افزود: پروژه آرامگاه شهدای گمنام در بوستان ملت رشت از جمله پروژه هایی است که به اتمام هر چه سریعتر آن تاکید داریم و با توجه به مشکلاتی که در قرار داد این پروژه وجود دارد معتقدیم با بهره مندی از ماده ۳۸ این مشکلات را برطرف و به روند اجرای آن تسریع ببخشیم.

وی به رکود ساخت و ساز و تاثیر آن در میزان درآمد شهرداری ها اشاره کرد و گفت: در شرایط رکود باید به گونه ای اقدام کنیم تا از بروز ضرر و زیان بیشتر جلوگیری شود.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به قرار داد آرامگاه شهدای گمنام بوستان ملت در رشت اظهار کرد: پیمانکار اعلام کرده که قرار داد مربوط به این پروژه دستمزدی منعقد شده است و در این راستا نامه ای به سازمان سیما و منظر ارسال کرد و اعلام کرده که هزینه های انجام شده نسبت به مبلغ قرارداد بیشتر است.

فرهام زاهد با بیان اینکه باید تکلیف این شرکت از جهت مطالبه ای که دارد مشخص شود افزود: دستگاه های مختلف و بالاخص شورای رشت پیگیر اجرا و اتمام این پروژه هستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تاکید به اتمام هر چه سریعتر پروژه آرامگاه شهدای گمنام بوستان ملت رشت اظهار کرد: پیشنهاد می کنم این پرونده به ماده ۳۸ تبدیل شده و ادامه این پروژه روند قانونی را طی کند.

حجت جذب به قرار داد پروژه آرامگاه شهدای گمنام بوستان ملت رشت اشاره کرد و گفت: سازمان سیما و منظر شهرداری رشت با یک شرکت پیمانکاری قرار دادی از این بابت به مبلغ دویست میلیون تومان منعقد کردند و پیمانکار معتقد است که تا کنون حدود هشتصد میلیون تومان از این بابت هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ترک تشریفات مربوط به اقدامات آینده است افزود: شورا نمی تواند درباره هزینه های مازاد قرار داد این پروژه اقدامی انجام بدهد و پیشنهاد می کنم با حضور کارشناس رسمی و برآورد هزینه های انجام شده مشکلات پیش روی این پروژه را برطرف کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به لایحه افزایش بهای برخی از تعرفه های سازمان آتش نشانی اظهار کرد: با توجه به اینکه رفاه حال شهروندان حائز اهمیت است تلاش کردیم تا تعرفه بهای سازمان آتش نشانی چندان افزایشی نسبت به سال پیش نداشته باشد.

بابک رمضانی به میزان افزایش تعرفه بهای سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در مجموع افزایش تعرفه بهای سازمان آتش نشانی در سال ۹۹ رقم ۷ درصد است.

مجری پروژه آرامگاه دکتر حشمت رشت نیز با حضور در جلسه کمیسیون عمران شورا اظهار کرد: پروژه دکتر حشمت از اواخر سال ۹۶ به بنده واگذار شد و به علت برخی از ناهماهنگی ها که ما بین شهرداری رشت و‌ میراث فرهنگی وجود داشت این پروژه متوقف شد.

بهزاد نیک فهم با بیان اینکه پس از مدتی مجددا روند اجرای این پروژه آغاز شد، افزود: قصد داریم مسجد و فضایی که در مقابل مسجد قرار دارد در کنار این آرامگاه به عنوان یک مرکز محله تعریف شود.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون ۱۷۶ میلیون تومان از هزینه های انجام شده برای این پروژه مورد تایید واحد مالی قرار گرفته است، بیان کرد: در مجموع اتمام این پروژه به همراه آرام سازی حرفه ای چهارصد میلیون تومان هزینه به همراه دارد.

در این جلسه با اختصاص اعتبار به چندین پروژه فرهنگی عمرانی شامل آب نمای بوستان ملت رشت به مبلغ سه میلیارد تومان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به پروژه شهدای گمنام، یک میلیارد و نهصد میلیون تومان پروژه رصد خانه کوشیار گیلانی، ششصد میلیون تومان ساختمان تاریخی میرزا خلیل رفیع و سیصد میلیون تومان آرامگاه دکتر حشمت رشت موافقت شد.

Share