اعتراض پرستاران به یک تصمیم؛

پروتکل حفاظت فردی بیمارستان رازی؛ نیازی به ماسک و دستکش در بخش عادی نیست!

بیمارستان رازی رشت در جدیدترین اقدام خود با تعیین پروتکل جدید حفاظت فردی اعلام داشته که نیازی به ماسک و دستکش در بخش عادی بیمارستان نیست!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، درحالی که با همه‌گیری جهانی کرونا، سازمان جهانی بهداشت همگان را ملزم به رعایت فاصله گذاری فیزیکی و حتی ماسک زدن در اماکن عمومی کرده است، بیمارستان رازی رشت در جدیدترین اقدام خود با تعیین پروتکل جدید حفاظت فردی اعلام داشته که نیازی به ماسک و دستکش در بخش عادی بیمارستان نیست!

در همین زمینه یکی از مخاطبان دیارمیرزا با ارسال یک عکس نوشت:

«سلام و عرض ادب
من یکی از صدها پرستار بیمارستان رازی رشت هستم که نمیدونیم درد دل و ظلمی که در حقمون داره میشه رو به کی بگیم. واقعیتش رسانه شما در این ایام سخت همیشه حامی ما پرستارها بوده و همیشه گوشه ای از تلاشهای ما رو به نمایش گذاشته. چند روزی هستش که جدولی (حتی نامه هم نه) با امضای دکتر علوی به همه بخشها داده شده که در اون تذکر داده شده که پرستارهای بخشهای عادی بیمارستان نباید ماسک و دستکش استفاده کنند. واقعا ما پرستارها وقتی این موضوع رو دیدیم شگفت زده شدیم که چقدر جون پرستارها برای این جماعت بی ارزش شده که همچین چیزی رو میگن. با توجه به کمکهای میلیاردی دولت و کمکهای میلیاردی نقدی و غیر نقدی مردم و خیرین انقدر عرصه بر آقایون تنگ شده که چند تا ماسک و دستکش رو نمیتونن تهیه کنند. اینهمه پول چی شد پس؟؟؟ اگه دوباره موج کرونا شروع بشه فکر میکنین این پرستارها با این نوع برخوردها انگیزه فداکاری دارند؟؟؟ مگه از بیماران و یا همراهان بیمار تست کرونا گرفته میشه که به بخشها ماسک نمی‌دند؟؟؟ از کجا معلومه بیمار یا همراه بیمار دچار ویروس کرونا نیست؟؟؟ مگه هزینه چند تا ماسک و دستکش چقدره. چطور این آقای دکتر علوی برخلاف مصوبات ستاد ملی کرونا که مردم رو ملزم به زدن ماسک و دستکش در وسائل نقلیه عمومی و متروها کرده به پرستاران در یک محیط آلوده مثل بیمارستان رازی تحمیل میکنند که بدون ماسک و دستکش کار کنند؟؟؟!!!!! من بیشتر از این توضیح نمیدم و ما پرستارها خواستار ورود دستگاههای نظارتی و اطلاعاتی در این زمینه هستیم و مطمئن باشید در صورت عدم رسیدگی به مراجع بالاتر هم نامه ارسال خواهیم کرد».

به گزارش دیارمیرزا طبیعی است اگر مسئولا مربوطه قادر به انجام صحیح وظایفشان نیستند، سازمانهای مردم نهاد می‌توانند ماسک و دستکش مدافعان سلامت را تامین نمایند همانگونه که تا این لحظه نیز چنین بوده است.

Share