رییس دانشگاه علوم پزشکی ارتش خبر داد:

ویزیت بیماران کرونایی توسط اعضای هیات علمی طب سنتی ارتش

سرتیپ دوم پزشک «رامین حمیدی فراهانی» گفت: دپارتمان طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به جهت کمک به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، با رویکردی کاملا علمی در کنار متخصصین بیماری‌های عفونی در حال ارائه خدمات به این بیماران هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارتش گفت: دپارتمان طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به جهت کمک به درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، با رویکردی کاملا علمی در کنار متخصصین بیماری‌های عفونی در حال ارائه خدمات به این بیماران هستند.

سرتیپ دوم پزشک «رامین حمیدی فراهانی» اظهار داشت: طب سنتی با ارائه راهکارهای موثر در امر پیشگیری، ارتقای اصول مراقبتی و حتی تقویت سیستم ایمنی، نقش تاثیرگذاری در کنترل و درمان بیماری‌های عفونی از جمله کرونا را دارد

وی افزود: یکی از مولفه‌های سیاست‌های کلان ابلاغی توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه بهداشت و درمان کشور توجه به اصول ثابت شده طب سنتی است که در دانشگاه علوم پزشکی ارتش نیز از چند سال قبل با تشکیل دپارتمان طب سنتی در این زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی ویژه‌ای انجام گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ارتش عنوان کرد: در بیمارستان امام رضا(ع) دانشگاه علوم پزشکی ارتش با کمک پزشکان متخصص در این حوزه، درمانگاه طب سنتی در کنار درمانگاه عفونی راه‌اندازی شده است تا با ویزیت، مشاوره و راهنمایی بیماران مبتلا به کرونا در هر دو حوزه طب رایج و طب سنتی به درمان موثرتر بیماران پرداخته شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: در این دپارتمان اقداماتی که توسط وزارت بهداشت تایید شده است و دارای رفرنس‌های علمی بوده و به بهبود بیماران کمک می‌کند انجام می‌گیرد.

همچنین در ادامه حسینی یکتا مسئول درمانگاه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش اظهارداشت: در این کلینیک درمانی که در محل بیمارستان امام رضا (ع) ستاد ارتش راه‌اندازی شده است، متخصصین طب سنتی و عفونی در کنار هم به بیماران مبتلا به ویروس کرونا ارائه خدمت می‌کند.

وی افزود: بیماران بستری در بخش نیز از مشاوره متخصصین طب سنتی بهره‌مند شده و در هنگام ترخیص، توصیه‌های کمک درمانی مبتنی بر طب سنتی را در قالب یک بروشور دریافت می‌کنند.

مسئول درمانگاه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش تصریح کرد: این رویکرد تلفیقی که زمینه بهره‌مندی بیماران را از هر دو مکتب درمانی در کنار یکدیگر فراهم کرده باعث تسریع در روند بهبودی و افزایش رضایتمندی بیماران شده است.

حسینی یکتا اعلام کرد: یک طرح تحقیقاتی نیز باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دانشگاه علوم پزشکی تهران، درخصوص اثر بخشی یک داروی گیاهی بر روی علائم بیماری کرونا، مراحل انتهایی خود را می‌گذراند که نتایج آن تاکنون بیانگر اثرات مفید این دارو بر کاهش زمان بستری و شدت علائم بیماران مبتلا به ویروس کرونا می‌باشد.

Share