رئیس کل دادگستری گیلان تأکید کرد:

وسعت و کیفیت مرکز نگهداری معتادان ماده ۱۶ رشت نامناسب است

مرکز نگهداری معتادان موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر به فضای وسیعی خارج از شهر رشت نیاز دارد تا تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای نگهداری معتادان در آن استقرار یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست کمیته حقوقی-قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری گیلان صبح امروز برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در این نشست، ضمن آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان، بر لزوم هماهنگی بیشتر مدیران و مسئولان استانی برای رفع مشکلات و افزایش سطح شاخصه های رفاهی گیلان و تلاش در جهت عمران و آبادی آن تاکید کرد.

خلیلی با اشاره به وجود معتادان متجاهر در سطح استان و تاثیر رها بودن این افراد در جامعه در تشدید آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: مرکز نگهداری معتادان ماده ۱۶ در مرکز استان از نظر وسعت و کیفیت ارائه خدمات در سطح نامناسبی است و نیازمند تخصیص بودجه بیشتر و همچنین نظارت بر هزینه کرد اعتبارات می‌باشد.

این مقام ارشد قضایی در ادامه تاکید کرد: مرکز نگهداری معتادان ماده ۱۶ به فضای وسیعی خارج از شهر رشت نیاز دارد تا تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای نگهداری معتادان در آن استقرار یابد.

وی ضمن مکلف دانستن مدیران و مسئولان استانی برای تهیه زمینی خارج از شهر جهت ساخت مرکز نگهداری معتادان متجاهر، اظهار داشت: همه سازمان‌ها موظفند تا در ایجاد یک مرکز مجهز نگهداری معتادان متجاهر در شهر رشت و همچنین مراکز مشابهی در تمامی شهرهای استان مشارکت داشته و گامی در سالم سازی فضای شهری و ایجاد محیطی عاری از ناهنجاری‌های اجتماعی بردارند.

Share