مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛

ورود سامانه بارشی جدید به گیلان | احتمال آبگرفتگی خزانه‌های برنج وجود دارد

با بیان اینکه سامانه بارش از عصر و شب سه‌شنبه وارد بخش‌های غربی کشور و همچنین استان گیلان می‌شود اظهار داشت: عمده فعالیت این سامانه بارشی مربوط به روزهای چهارشنبه و پنجشنبه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه شدت فعالیت این سامانه بارشی برای چهارشنبه شب و صبح پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود گفت: برای حوضه آبریز سدسفیدرود و استان‌های کردستان، زنجان و قزوین بارش‌های رگباری شدید همراه با رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت توده هوای ناپایدار در منطقه است، افزود: ابرناکی، مه آلود بودن هوا بعضی ساعات بارندگی و وزش باد جنوبی، احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش بینی می شود و از دوشنبه بتدریج با کاهش ابر و افزایش دما تا بعدازظهر سه شنبه مورد انتظار است. همچنین از عصر سه شنبه افزایش ابر، وزش باد، کاهش دما، بارندگی و احتمال رعدوبرق و تگرگ مهیا است

وی یادآور شد: دربعضی ساعات بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط احتمالا شدید احتمال رعدوبرق و تگرگ) دور از انتظار نیست.

دادرس با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی خزانه‌ها و لبریز شدن شالیزارها در جلگه مرکزی و شرقی گیلان نیز وجود دارد از این رو بحث زهکشی شالیزارها حائز اهمیت است تصریح کرد: با توجه به شدت بارش‌ها در این سامانه، احتمال رانش و لغزش زمین نیز وجود دارد که باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

Share