اظهارات جعفرزاده ایمن آبادی درباره اولویت‌های مجلس یازدهم؛

هفته‌ای ۳ روز قانون تصویب کردن اشتباه است|باید فرصت بیشتری به نظارت داده شود

رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد تغییراتی در ساختار مجلس، گفت که باید فرصت بیشتری برای رسیدگی به وظایف نظارتی مجلس نسبت به قانون‌گذاری اختصاص داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره اولویت‌های مجلس یازدهم اظهار کرد: به نظر من مجلس یازدهم در ابتدای کار باید سیاست‌های کلی و استراتژی خود را تبیین کند، البته پیش از آن با احترام به تمام منتخبان به صراحت بگویم کسانی که سابقه مجلسی ندارند حداقل یکی دو سال اول رئیس مجلس خوبی نمی‌شوند و در این مدت هم فرصت‌های زیادی از دست می‌رود.

وی افزود: اصلاح ساختار و نظام و مجلس، روند کمیسیون‌ها، تشکیل جلسات، تقسیم زمان بین قانونگذاری و نظارت از جمله مواردی است که باید مجلس یازدهم در ابتدای کار به آنها اهتمام داشته باشد وگرنه باقی کارها به درستی پیش نخواهد رفت.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اهمیت ایفای وظیفه نظارتی مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد ساز و کار آیین‌نامه داخلی مجلس در برخی موارد باید عوض شود، در استانداردهای جهانی به پارلمان‌هایی که مدام قانون تصویب می‌کنند نمره منفی می‌دهند. ما باید ابتدا ریل‌گذاری و زیرساخت‌ها را عوض کنیم. همچنین برای اینکه مجالس غرق نشوند و در زمین دولت‌ها بازی نکنند باید ابتدا استراتژی و اولویت کاری خود را تعیین کنند.

جعفرزاده مسائل اقتصادی، رفع بیکاری، اشتغال و کاهش تورم را از اولویت‌های مهم مجلس یازدهم در شرایط فعلی عنوان و خاطرنشان کرد: علی‌رغم این که مجلس را سیاسیون تشکیل می‌دهند، مجلس یازدهم باید به سمت مسائل اقتصادی پیش برود و فضایی به دور از تنش برای حل مشکلات معیشتی مردم ایجاد کند و با دولت هم چه این دولت و چه دولت بعدی تعامل داشته باشد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان تاکید کرد: من معتقدم باید ساختار مجلس را به هم بزنیم، ما باید به تعداد هر وزارتخانه یک کمیسیون تخصصی داشته باشیم. هفته‌ای ۳ روز قانون تصویب کردن اشتباه است. در حال حاضر فرصت نظارت و تحقیق و تفحص کم است، نظام تحقیق و تفحص، استیضاح و سوال از وزرا باید اصلاح شوند و نهایتاً فراکسیون‌ها نیز باید در اداره مجلس نقش داشته باشند.

Share