رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن خبر داد:

معرفی ٢٠ متخلف برداشت شن و ماسه به مرجع قضایی در فومن

محمدرضا روشنی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از معرفی ٢٠ نفر متخلف برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌های این شهرستان به دادگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از معرفی ٢٠ نفر متخلف برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌های این شهرستان به دادگاه خبر داد.

محمدرضا روشنی با اعلام این خبر گفت: با توجه به تاکیدات صورت گرفته از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان قرار گرفت و نیروهای این یگان در اوج شیوع کرونا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی موفق شدند از برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌های فومن جلوگیری کنند.

روشنی با اشاره به معرفی بیست نفر متخلف به مرجع قضایی گفت متخلفین از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم ماه جاری نسبت به برداشت غیر مجاز از بستر فعال رودخانه اقدام کرده بودند که همگی آنان طی هماهنگی با دادستان شهرستان فومن، به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان فومن در پایان به منظور حفظ گونه های ارزشمند و جلوگیری از تغییر و دگرگونی سیستم اکولوژیکی رودخانه ها و با توجه به سیل خیز بودن رودخانه های شهرستان فومن، از همه مردم و دوستداران محیط زیست فومن خواست ضمن ارج نهادن به مواهب الهی، هر گونه تخلفات زیست محیطی را به اداره حفاظت محیط زیست فومن اطلاع دهند.

این گزارش می‌افزاید هر گونه تخریب محیط زیست و برداشت شن و ماسه از بستر فعال رودخانه‌ها بدون اخذ مجوز از دستگاه‌های متولی، ممنوع بوده و بر اساس بند ٢ ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده ۶٩٠ قانون مجازات اسلامی جرم تلقی شده و با مجرمان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

Share