یک فعال بازار سرمایه مطرح کرد:

مزیت‌های روش مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت و توصیه به ۴۹ میلیون مالک

فعال بازار سرمایه با اعلام مزیت‌های انتخاب روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت به ۴۹ میلیون مالک این دارایی توصیه کرد ثروت فعلی را پس‌‌انداز کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسین خزلی فعال بازار سرمایه درباره اینکه کدام از دو گزنیه مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم سهام عدالت، بهترین روش سهامداری برای حدود ۴۹ میلیون مشمول است توضیح داد: در روش سهامداری غیرمستقیم، سهام به نام افراد نیست و مشمولان، دارنده سهام شرکت‌‌های سرمایه‌گذاری استانی محل زندگی بوده و هر شرکت استانی، سهامدار است.

در این میان توصیه می‌شود مالکان سهام عدالت با هدف استفاده از برخی منافع، روش غیرمستقیم را انتخاب کنند. چون در سهام سبد عدالت نسبت به کد سرمایه‌گذاری و به‌عنوان نمونه چند سهم از فولاد یا مخابرات و… داده می‌شود. لازمه کار هم این است که سهامداران، آگاه به ساز و کار معاملات بورس بوده و بتوانند وارد سامانه‌ها شده و نزد کارگزار ثبت شوند تا بتوانند برای خرید و فروش اقدام کنند.

اما چون عموم دارندگان سهام عدالت با بورس آشنا نیستند و بورس محلی پیچیده‌ و دارای نوسان بوده، ممکن است با اشتباه و تصمیم گیری در زمان نامناسب، اقدام به فروش کنند.

در روش غیرمستقیم، سهام به نام افراد نیست و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی محل زندگی افراد، سهامدار هستند. این روش منافعی چون استفاده از تجاب گروه حرفه ایی و هیأت مدیره هر شرکت استانی، استفاده از مزیت تجمیع سهام در فروش با قیمت مناسب تر، احتمال مشارکت در پروژه‌های بزرگ شرکت های سرمایه گذاری استانی، افزایش ثروت در بلندمدت و… برای سهامدارن عدالت دارد.

نکته مهم در روش غیرمستقیم این است که شرکت‌های سرمایه‌گذار استانی می‌توانند در پروژه‌های عمرانی استان که سود مناسبی هم دارد حضور بیابند و واگذارکننده پروژه هم می‌تواند با ترک تشریفات، پروژه را در اختیار آنها قرار دهد که منافع آن به سهامداران می‌رسد.

روش غیرمستقیم برای بورس هم مناسب بوده و مانع از هجوم دارندگان سهام عدالت برای فروش و عدم توان بازارگردانی می شود.

بنابراین با توجه به رشد ۱۰ تا ۱۱ برابری ارزش هر یک میلیون سهام عدالت به دارندگان توصیه می شود در صورت نداشتن نیاز فوری، ثروت فعلی را پس‌‌انداز کنند اما در صورت نیاز، با انتخاب روش مستقیم اقدام به فروش سهام کرده یا بعد از ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به بورس از طریق فروش سهام این شرکت ها تصمیم بگیرند.

Share