با موافقت نمایندگان انجام شد؛

لغو عضویت دادستان‌ها از هیات‌های اجرایی|ملاک رسیدگی برای تائید صلاحیت مراکز چهارگانه است

نمایندگان مردم در مجلس، مصوب کردند تا دادستان‌ها از این پس در هیات های اجرایی در مراکز حوزه انتخابیه عضویت نداشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور با ماده ۵ این طرح موافقت کردند.

در ماده ۵ این طرح آمده است؛ در ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی عبارت “عضویت دادستان و رئیس ثبت احوال مرکز حوزه انتخابیه و ۸ نفر معتمدین” به عبارت “عضویت رئیس ثبت احوال مرکز حوزه انتخابیه و ۹ نفر معتمدین” اصلاح می شود.

نمایندگان در نشست علنی امروز در جریان بررسی طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد الحاقی غلامرضا کاتب به ماده ۴ مبنی بر ملاک قرار گرفتن نظر مراجع چهارگانه در تائید صلاحیت ها موافقت کردند.

گفتنی است غلامرضا کاتب در توضیح پیشنهاد الحاقی خود با تاکید بر اینکه سیستم گزارش دهی درباره بررسی صلاحیت نامزدها نباید ملاک شخصی باشد، گفت: ما مکلف هستیم قانون را جامع، کامل و مانع بنویسیم.

وی ادامه داد: نباید شرایط به گونه ای باشد که افراد با ارائه گزارش غلط موجب شوند تا افراد فاسد تائید شده و افرادی که جان و حیثیت خود را صرف نظام کرده اند از شرکت در انتخابات باز مانند.

گفتنی است در متن الحاقی آمده است: ملاک رسیدگی شورای نگهبان برای تائید صلاحیت نامزدها فقط مراجع چهارگانه است و گزارش های خارج از مراکز مذکور قابل استناد و عمل نیست

Share