عضو شورای شهر در گفتگو با دیارمیرزا:

فقط به دنبال حرف و شعار نباشیم | شورا و شهرداری تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته است

عاقل‌منش با بیان اینکه می‌توان گفت شورا و شهرداری تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته است، افزود: باید مشکلات پیش رو در شهرداری برطرف شود تا در پایان این دوره مردم رضایتمندی نسبی از عملکرد مجموعه شورا و شهرداری داشته باشند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت درباره عملکرد شهرداری رشت، گفت: مشکل اصلی شهرداری، تامین و تخصیص اعتبارات و اجرایی کردن پروژه‌ها است که برای رفع این مشکل نیاز به عزم جدی، کمک شورا و شهرداری است.

محمدحسن عاقل‌منش با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌ها را می‌توان خیلی زود به پایان رساند و فقط عزم جدی می‌خواهد تا مشکلات‌شان رفع شود، گفت: پروژه‌هایی مانند بازگشایی سرچشمه در ادامه خیابان رسالت، خیابان هشت دی و بلوار امام علی (ع) که نیاز به آزادسازی دارند با رفع تملک می‌توان به راحتی آنها را به بهره‌برداری رساند و اگر نتوانیم این پروژه‌ها را تا پایان سال به اتمام برسانیم قطعاً با علامت سوال بزرگ در مجموعه اجرایی شهرداری مواجه خواهیم شد.

فقط به دنبال حرف و شعار نباشیم | مردم از حرف زدن‌ها و همچنین وعده‌ها خسته شده‌اند

وی با بیان اینکه مردم از حرف زدن‌ها و همچنین وعده‌ها خسته شده‌اند، گفت: در یکسال و اندی که از عمر شورای پنجم باقی مانده است باید به سمت اجرایی کردن پروژه‌ها برویم و فقط به دنبال حرف و شعار نباشیم؛ مردم از مجموعه شورا و شهرداری کارهای عملی انتظار دارند.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه تنگناها و مشکلات اقتصادی در مقیاس کلان کشور و کم فروغ بودن ساخت و ساز در شهر و… گفت: در این شرایط اقتصادی، بودجه شهرداری برای حقوق کارکنان و کارگران به سختی تأمین می‌شود.

عاقل‌منش همچنین اظهار داشت: باید رویکرد شهرداری به سمت جلب و جذب سرمایه‌گذار باشد و پروژه‌های بزرگ و مورد نیاز را با همکاری سرمایه‌گذار انجام دهند.

وی قرارداد فیبر نوری به طول ۱۰۰ کیلومتر و ۱۱۰ دوربین با میزان سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد تومان، قرارداد شهربازی شهر رشت با سرمایه‌گذاری حدود ۲۹ میلیارد تومان، کافه کتاب، سینما چندبعدی پارک ملت، سالن نمایش پارک نارون، مجموعه خوراک در منطقه چهار،‌ پارکومتر را برخی از قراردادهای منعقد شده در سازمان سرمایه‌گذاری از شروع فعالیت شورای پنجم عنوان کرد و ادامه داد: پروژه‌هایی مانند کیف پول و تفکیک از مبدا، مجموعه تجاری تفریحی و پارک آبی و ایستگاه‌های اتوبوس در حال انعقاد قرارداد هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت افزود: پروژه‌های بازگشایی مسیر بلوار کوچکی، بازگشایی مسیر امام علی(ع)، کمپینگ پارک ملت و رستوران آکواریم، سالن ورزشی پارک ملت و… در حال فراخوان هستند.

شورا و شهرداری تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته است

وی در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه می‌توان گفت شورا و شهرداری تاکنون عملکرد قابل قبولی نداشته است، افزود: باید مشکلات پیش رو در شهرداری برطرف شود تا در پایان این دوره مردم رضایتمندی نسبی از عملکرد مجموعه شورا و شهرداری داشته باشند.

این عضو شورای شهر رشت درباره حواشی ایجاد شده در شورا و بحث استعفای رئیس شورا، گفت: همیشه تفاوت نظر و اختلاف سلیقه در همه ادوار در جمع شورا وجود داشته و اجتناب ناپذیر است اما شرایط سخت به وجود آمده از دوران کرونا عادی نبود و همه متولیان توان خود را برای رفع این مشکلات گذاشتند.

وی ادامه داد: در حوزه عملکرد مدیریت شهری، انتظارات برخی از اعضای شورا برآورده نشده است و همین مسئله سبب دلخوری‌هایی گردید و باعث انتقاداتی شد.

عاقل‌منش درباره استعفای اسماعیل حاجی‎پور از ریاست شورا، ضمن قدردانی از تلاش‌های وی در این دوران سخت، گفت: همکاران شورا با صحبت‌های خود این مسئله را حل خواهند کرد زیرا رئیس شورا با رای همه اعضای شورا انتخاب شده است و امیدوارم با ادامه تعامل نیز این مسئله حل شود.

واکنش نسبت به عزل و نصب‌های شهرداری رشت

وی در زمینه عزل و نصب‌های شهرداری رشت نیز گفت: عزل و نصب از اختیارات قانونی شهردار است و اعضای شورا می‌توانند پیشنهاد دهنده باشند اما آنچه که در برخی مواقع مورد انتقاد بعضی از اعضای شورا قرار می‌گیرد ملاک انتخاب و شرایط احراز مسئولیت‌ها در انتخاب مدیران است.

Share