مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

عدم اجرای درست قوانین، ایثارگران را رنج می‌دهد|سهم ۴ درصدی گیلان از ایثارگران سراسر کشور

پاکاری گیلان را یکی از استان های برجسته کشور از نظر جامعه ایثارگری دانست و اظهار کرد : گیلان سهم چهار درصدی از ایثارگران کشور را دارد. همچنین ایشان با اشاره به جامعه ۳۲ هزار نفری ایثارگران تحت پوشش افزود: ۳۴ درصد این عزیزان در شهرستان رشت متمرکز هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عبدالله پاکاری در دیدار با دکتر احمدی، جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس و نماینده منتخب مردم شهرستان رشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، انتخاب فردی از جامعه ایثارگران به عنوان نماینده را نشان از اعتماد راسخ مردم به جامعه ایثارگری برشمرد و خدمت به این قشر معزز را خدمت به بهترین بندگان خدا در ابعاد مادی و معنوی دانست و افزود: خانواده های شهدا و ایثارگران عطر فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه آکنده کرده اند.

وی گیلان را یکی از استان های برجسته کشور از نظر جامعه ایثارگری دانست و اظهار کرد: گیلان سهم چهار درصدی از ایثارگران کشور را دارد.

همچنین وی با اشاره به جامعه ۳۲ هزار نفری ایثارگران تحت پوشش افزود: ۳۴ درصد این عزیزان در شهرستان رشت متمرکز هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه کشور و به تبع آن جامعه ایثارگری با مشکل عمده درمان، معیشت و به ویژه اشتغال مواجه هستند، گفت: انتظار داریم مسئولان در برنامه ریزی های خود این قشر معزز را در راس ببینند. این در حالی است که در این حوزه قوانین خوبی به تصویب رسیده است، اما عدم اجرای درست این قوانین ایثارگران را رنج می دهد.

وی با اشاره به توجه ویژه قانون برنامه ششم درخصوص خانواده های شاهد و ایثاگر یادآور شد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و قانون برنامه ششم مکمل هم هستند، اما باید ظرفیت های اجرایی این قوانین را احصا کنیم و همچنین نیازمند تدوین قوانین کاربردی و قابل اجرا به ویژه در حوزه ایثارگران هستیم.

این مقام مسئول، درمان را یکی از اولویت های مهم بنیاد شهید دانست که با کمک دولت و مجلس در حال پیگیری و رفع مشکل می باشد و تصریح کرد: بنیاد شهید یک نهاد فرهنگی است و ماموریت آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های معظم شاهد و ایثارگر می باشد لذا شایسته است اقدامات اقتصادی و آموزشی و درمانی به وزارتخانه های تخصصی سپرده شود.

Share