سوالات 14 بندی حجت جذب از شهردار رشت؛

طرح سوال از شهردار کلید خورد؛ از استفاده الفاظ نامناسب درباره رشت تا انتصابات شائبه‎دار

یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر رشت به ریاست فرهام زاهد و با حضور اعضای شورا برگزار شد. در این جلسه طرح سوال شهردار رشت توسط حجت جذب در صحن علنی شورا مطرح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر رشت به ریاست فرهام زاهد و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

در این جلسه طرح سوال شهردار رشت توسط حجت جذب در صحن علنی شورا مطرح شد.

متن کامل طرح سوال بدین شرح است:

جناب آقای حاجی پور ریاست محترم شورای اسلامی شهر رشت سلام علیکم

احتراما، با توجه به نگرانی های موجود در عملکرد و اولویت های شهرداری رشت که بدون در نظر گرفتن صرفه و صلاح شهرداری و شهر رشت و بعضا اهمال در انجام برخی موارد اضطراری و مصوبات شورا در قالب طرح و لایحه و یا بودجه سنواتی سال ۹۸ صورت پذیرفته است در راستای ایفای وظیفه نظارتی شورا وفق ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراها و به استناد ماده ۸۳ قانون فوق الذکر، مقتضی است دستور فرمایند موارد مشروحه ذیل که به کرات به صورت شفاهی و کتبی به شهردار محترم تذکر داده شده و تاکنون پاسخ قانع کننده ای و حتی تغییر رویه در جهت صلاح از سوی ایشان ارائه نشده است در قالب طرح سوال به ایشان ابلاغ و اعلام گردد در مهلت قانونی مندرج در قانون، جهت ارائه پاسخ و مستندات و مدارک مربوط در صحن شورا حضور یابند.

ضمن عرض تسلیت ایام شهادت مولی متقیان حضرت علی (ع) و شبهای قدر و همچنین تقدیر و تشکر از زحمات اشخاص حقیقی و حقوقی که به انحاء مختلف در ایام بیماری کرونا حضور فعال داشته اند و خدا را شاکرم که در طول دوران حضورم در شورا تمام نگاهم به مردم و شهرم بوده است. شهادت می دهم دنیای دیگری است که باید انسان برای رفتارش حساب پس دهد. بر این اساس تمام تلاشم را کردم که به شما برای اعتلای شهرم و به همشهریان مظلومم خدمت کنم. اما در شما نیتی برای خدمت نمی بینم محیط را برای فساد حاکم در شهرداری آماده تر کرده اید.

انشاء الله خدا به شما کمک کند تا نجات پیدا کنید و حرمت سوگند در مراسم تحلیف و خون شهدای عزیزه را در نظر بگیرید. در آینده نزدیک گزارش لازم و توضیحات بیشتری که مردم و مسئولین در جریان قرار بگیرند را ارائه خواهم نمود. از این که به شما بعنوان شهردار رای دادم از مردم شهرم حلالیت می طلبم.

۱.علیرغم تذکرات شفاهی و کتبی مکرر، تاخیر در پرداخت حقوق کارمندان و کارگران رسمی و قراردادی شهرداری که موجب دلسردی و تضعیف روحیه و انگیزه کاری در آنها گردیده است.

۲. علیرغم تذکرات شفاهی و کتبی مکرر، تاخیر در پرداخت حقوق کارگران پرتلاش و خدوم حجمی و همچنین عدم پرداخت مابه التفاوت حقوق آنان در سال ۹۸ علیرغم تاکید و تذکرات متعدد اعضای شورا ، که موجب دلسردی و بروز مشکلات معیشتی جدی برای این عزیزان شده است.

۳. علیرغم تذکرات شفاهی و کتبی مکرر، عدم نظارت بر عملکرد شرکت های پیمانکاری تامین کننده نیروهای حجمی خاطی که نتیجه آن تخلف در پرداخت کامل حق بیمه این نیروها شده و همچنین اخذ تسویه حسابهای سفید امضاء و قصور در پرداخت حق بیمه، سنوات، اضافه کار و سایر مزایای آنان

۴. علیرغم تذکرات شفاهی و کتبی مکرر، نداشتن برنامه مشخص پرداخت مطالبات پیمانکاران و دستگاه های خدمات رسان که بارها منجر به مسدودی حساب و متحمل شدن مبالغ هنگفت اخسارات تاخیر تادیه ، شهرداری را به دفعات با چالش مواجه نموده و همچنین منجر به افزایش بدهی شهرداری در دوره کاری شما شده است.

۵. علیرغم تذکرات شفاهی و کتبی مکرر، عدم پرداخت حق بیمه اجباری ( تامین اجتماعی و خدمات درمانی ) و حق بیمه تکمیلی پرسنل و سایر مزایای رفاهی که برابر قانون و یا تصویب بودجه، شهرداری متعهد به پرداخت آنها بوده است. ۶ علیرغم تذکرات شفاهی و کتبی مکرر، عدم اجرای مفاد سند راهبردی و برنامه عملیاتی بهبود آسفالت معابر شهر رشت که در شورا تهیه و تصویب شد و طی شماره ۲۹۸۰ – ۹۶ / ۱۲ / ۲۷ به شهرداری رشت ابلاغ گردید و اجرای عملیات غیر فنی لکه گیری و روکش آسفالت در سطح معابر که می تواند مصداق حیف و میل منابع باشد. ۷. علیرغم تذکرات شفاهی و کتبی مکرر، عدم اقدام عاجل جهت تخلیه و مرمت ابنیه تاریخی در اختیار شهرداری رشت شامل ساختمان تاریخی شهرداری، خانه فرهنگ و هنر و خانه میرزا خلیل رفیع براساس برنامه و بودجه مصوب سال ۹۸ و برنامه بازآفرینی شهری، که می تواند منتهی به آسیب ساختمان های مزبور در فصل بارش باران گردد.

۸. علیرغم تذکرات شفاهی و کتبی مکرر مبنی بر استفاده از عواید حاصل از فروش ساختمان تجاری گلسار در پروژه های عمرانی و همچنین استفاده از برخی کدهای درامدی من جمله دریافت وام برای پرداخت هزینه های جاری ماننده حقوق و دستمزد.

۹.عدم توجه به ماده ۳ دستورالعمل ماده ۵ آیین نامه شرایط احراز تصدی سمت شهرداران مصوب ۹۷ / ۲ / ۲۵ هیئت وزیران به شماره ۵۶۶۲۸ – ۹۸ / ۳ / ۲۵ و عدم رعایت آیین نامه معاملاتی شهرداری در عقد قرارداد و پرداخت ودیعه محل سکونت شهردار رشت که با توجه به تاکیدات موکد مقام معظم رهبری در ساده زیستی مسئولین، اقدام به اجاره منزل مسکونی با ودیعه غیرقابل قبول نموده اید. درصورتیکه شهرداری رشت دارای ملک مشخص جهت سکونت شهردار می باشد.

۱۰. علیرغم تذکرات شفاهی و کتبی مکرر، عدم ارسال تفریغ بودجه سال ۹۷ شهرداری رشت، پس از بر سر کار آمدن باز مانده حسابهای شهرداری تا به امروز

۱۱، استفاده از عبارات و الفاظ نامناسب در جلسات با پرسنل از جمله تشبیه شهر رشت به …. و یا بکارگیری عبارات نامناسبی که در جلسه کمیسیون بهداشت در تشریح وضعیت خود به کار گرفتید و بنده از بازگو کردن آنها معذورم به هیچ عنوان در شان مقام ارشد شهرداری شهروندان و به ویژه شهر رشت نمی باشد.

۱۲. علیرغم تذکرات شفاهی و کتبی مکرر، عدم توجه به صرفه و صلاح شهرداری در مناقصه کود آلی که منجر به اختلاف قیمت فاحش در تامین ملزومات این پروژه گردیده و مورد حساسیت شورا و نهادهای نظارتی واقع گردیده است.

۱۳. نابسامانی در حوزه سرمایه انسانی و عزل و نصب های کوتاه مدت و شائبه دار در مناصب کلیدی شهرداری.

۱۴. عدم ساماندهی مزار شهدای گمنام در پارک ملت و مسکن مهر با توجه به تذکرات و مکاتبات مکرر شورای اسلامی شهر.

حجت جذب عضو شورای اسلامی شهر رشت

Share