تصاویر از سیمای شهری سخن می گوید

شهر رودسر در مهجوریت | آیا شهروندان از انتصاب شهردار شانس آوردند؟

با توجه به وجود برخی نارسایی در شهر رودسر،این سئوال در ذهن تداعی شده است آیا رفع نارسایی ها اشاره شده در این گزارش مهم تر است یا اجرای طرح ساماندهی میدان امام تا میدان طالقانی.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از کاشف اسرار، رضا زنده دل که پدرش برای استان اردبیل می باشد و خودش متولد استان تهران است، کمتر از دو ماه طی شدن زمان برگزاری مراسم معارفه،نسبت به دعوت گزینشی و تبعیضی از حیث حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار نمود، در بخشی از سخنان خود، تاکید کرد: کاری می‌ کنم که شهروندان رودسری تغییر و توسعه را در شهر لمس کنند.

اظهارات شهردار غیر بومی که بازتاب رسانه ای کمی داشت این تصور در ذهن خوانندگان ایجاد می کرد که با روی کار آمدن ” رضا زنده دل” شهر رودسر، جایگاه برتری از نظر برآورده کردن حداقل انتظارات مردم برای توجه به وضعیت سیمای شهری حفظ بشود، در این راستا “پایگاه خبری کاشف اسرار”سعی کرده نسبت به بررسی وضعیت برخی از سیمای شهری به همراه تصاویر بپردازد که در ادامه نشر می یابد.

آسفالت-یکی از خواسته های به حق شهروندان شهر شهری ،داشتن آسفالت مناسب می باشد ولی با نگاهی به به برخی از معابر رودسر می توان به این نتیجه ناراحت کننده دست یافت که دارای آسفالت با دست انداز می باشد بلکه برخی محلات و کوجه هم چنان فاقد آسفالت بوده و گوشه ای از وضعیت معابر در ادامه می بینید.

وضعیت پارک ها-رودسر دارای تعدادی پارک می باشد که درب پارک های ساحلی، کودک واقع در میدان سعدی و پارک ملت در خیابان شورا برای عموم مردم باز است.

وضعیت پارک ملت که روزانه تعداد زیادی از شهروندان و حتی گردشگران می باشد در اطراف ورودی آن سگ های ولگرد مشاهده می شود که وحشت برخی از مراجعین را فراهم کرده است.


قبل از ورود به پارک در سمت راست ورودی تیر برق و هم چنین تابلوی برق دیده می شود که درب آن فاقد قفل بوده و این احتمال وجود طفلی به کابل برق دست بگیرد و دچار برق گرفتگی بشود و خانواده ای ناراحت کند.

بی مبالاتی شهرداری رودسر به این تابلوی برق اکتفا نمی شود، به طوری مراجعه کنندگان که لحظاتی دنبال آسایش می باشند با دکل بزرگ نصب شده در وسط پارک مواجه می شوند که فاقد درب بوده و امکان برق گرفتگی احتمالی وجود دارد  این سئوال در ذهن تداعی شده است آیا از ابتدا فاقد درب بوده یا به دلیل فقدان نگهبان مورد دستبرد سارق یا سارقان قرار گرفته است؟

مشاهده برخی از افراد معتاد و ولگرد،اتاقک فاقد درب و دارای آشغال،کمپینگ های رنگ و رو رفته،وجود سطل های زباله های فاقد درب و تعدادی دارای محفظه شکسته و نیمکت های فاقد رنگ و رو، و تعدادی مکان تعبیه شده برای آشامیدن آب که دستی برای مرمت آنها کشیده نشده است، آزار دهنده است و حکایت از بی تدبیری مدیران شهری دارد.

پارک کودک واقع در میدان سعدی فاقد دکه ای برای استقرار نگهبان بوده و حتی یکی از تاب های منصوب شده برای استفاده اطفال فاقد کف پوش بوده و احتمال آسیب دیدن استفاده کننده وجود دارد.

عدم استفاده از کف پوش در قسمت استقرار سرسره ها و وجود سنگ ریزه در این نقطه ،عدم رنگ آمیزی وسایل بازی آهنی منصوبه و نقاشی رنگ و رو رفته بر روی دیوار حاکی از بی توجهی مدیران شهری به این پارک است.

سرسره ای از جنس پلی اتیلن هم در پارک یاد شده وجود دارد که قسمت خروجی آن معیوب شده و تاکنون اقدامی برای مرمت یا تعویض صورت نگرفته است.

احتمالا تاب بازی،سرسره و مکان نصب سرسره فاقد استاندارد لازم بوده و در صورت استاندارد نبودن این پارک بازی؛ اعضای شورای اسلامی شهر،شهردار و مدیرکل استاندارد گیلان باید هر چه سریعتر پاسخگو باشند.

علاوه بر آن پارک کودک در مجاورت ساحل رودسر که دارای سرسره می باشد کف پوش ندارد و اگر خدای نکرده خون از دماغ اطفال بیرون بیرون بیاید اعضای شورای اسلامی شهر،شهردار و مدیرکل استاندارد استان باید پاسخگو در برابر بی توجهی به وظایف محوله قانونی باشند

به هر صورت موضوع سلامت کودکان است و انتظار می‌رود با نظارت بیشتر جلوی حوادث ناخواستهٔ محتمل گرفته بشود.

برخی از خیابان ها،میادین و بلوارها از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری نام گذاری نشده است،حتی علاوه بر نوشتار برخی از تابلوهای معابر کم رنگ گردیده یا محو شده است و نشان دهنده بی توجهی و بی تدبیری مسئولین ذیربط است .

وجود سگ‌های خیابانی در رودسر که گاهی به صورت گله ای تردد دارند و برخوردی صورت نمی پذیرد آسایش مردم را سلب می‌کنند و از مهم‌ترین عوامل آلوده‌کننده شهر محسوب می شود.

سگ‌ها قابلیت تولید مثل بسیار بالا دارند بنابراین، این احتمال وجود دارد با عدم مبارزه با سگ‌های بی‌صاحب توسط شهرداری‌، جمعیت این حیوان به سرعت افزایش یابد و خطرات فراوانی برای شهروندان ایجاد بکند.

وجود تعداد سگ‌های ولگرد زیاد در شهر رودسر نیز موجب نگرانی شهروندان شده است و شهروندان از این ترس دارند که روزی کودکان شان زخمی شوند. که تهدیدی برای شهر و شهروندان محسوب می شود.

شهرداری رودسر طبق قانون مسئول جمع آوری سگ‌های ول گرد است،شهردار با ارائه مستندات اعلام بکند تاکنون برای جمع آوری سگ‌های بلا صاحب تدبیری اندیشیده است؟

چرا سگ ها به راحتی در برخی از معابر به راحتی تردد دارند؟ آیا تاکنون سگ ها جمع آوری شده است؟ اگر پاسخ مثبت است زنده گیری شده است و در محلی نگهداری می شود؟

وجود برخی از بلوارهای دارای جداول آسیب دیده و رنگ آمیزی نشده ،عدم آسفالت شهرک شهید انصاری( استاندار شهید گیلان) ،تابلوی رنگ پریده با تمثال شهدای گران قدر در ورودی شهر و وجود تعدادی از تابلوهای زنگار زده جهت نصب اقلام تبلیغاتی به شدت آزار دهنده است.

با توجه به وجود برخی نارسایی در شهر رودسر،این سئوال در ذهن تداعی شده است آیا رفع نارسایی ها اشاره شده در این گزارش مهم تر است یا اجرای طرح ساماندهی میدان امام تا میدان طالقانی رودسر با عنوان (آرام راه میدان تا میدان) با ۶ میلیارد تومان اعتبار؟

النهایه این انتظار می رود اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رودسر هر چه سریعتر از بی توجهی بیرون بیایند و نسبت به برآورده حداقل سیمای زیبای شهری که حق شهروندان و گردشگران می باشد، اقدام شایسته نمایند و فرماندار هم در این باره اظهار نظر کند و پاسخگو باشد.

Share