امام جمعه انزلی در جلسه شورای اداری؛

سفارش ها در انتخاب شهردار انزلی پذیرفتنی نیست | مردم انتظار دارند به مشکلات شهر رسیدگی شود

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه اعضای شورا در انتخاب شهردار توجه داشته باشند و سفارش ها و توصیه ها از لحاظ شرعی و عرفی قبول نیست یادآور شد: مردم انتظار دارند تا مسائل شهر رسیدگی و مشکلات برطرف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام عبدالجواد شمس الدین ظهر امروز در جلسه شورای اداری بندر انزلی که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و مهمانی خداوند است.

وی افزود: اگر روزه این ماه را با خلوص نیت و برای خشنودی خدای متعال بگیریم طبق روایتی از رسول اکرم (ص) پایان و خروج از ماه مبارک رمضان همراه با بخشودگی تمام گناهان خواهد بود؛ لذا سعی کنیم با نیت خالص در ماه رمضان و توفیق روزه داری در این ماه برای خود و جامعه معنویت، نورانیت و گشایش بیشتر در امور را به دست آوریم.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به اینکه به دلیل بیماری کرونا جامعه شرایط سختی را دارد، تاکید کرد: در این دوران همه مجموعه های مختلف در کنار یکدیگر برای رفع این بحران و آسیب تلاش کردند.

وی با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه رزمایش مواسات در کشور تصریح کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مردم شهرستان در طول این مدت کمک های خوبی در قالب گروه های جهادی انجام دادند و البته ادامه راه بسیار مهم است و تقاضای ما این است که مسئولان علاوه بر تامین مایحتاج در توزیع هماهنگ این اقلام کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورا در انتخاب شهردار توجه داشته باشند و سفارش ها و توصیه ها از لحاظ شرعی و عرفی قبول نیست، یادآور شد: مردم انتظار دارند تا مسائل شهر رسیدگی شود و مشکلات برطرف گردد.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه شهردار جدید باید تجربه های گذشته را مورد توجه داشته باشد، خاطرنشان کرد: تا کی باید تابع و رایزنی‌های سیاسی و بعضی مسائل دیگر باشیم باید واقعا دنبال حل مشکل باشیم و ببینیم چه کسی بهتر و عالمانه تر می تواند شهر را مدیریت کند. دخالت یک مسئله است ولی همفکری و مشاوره چیز دیگری است که باید مسئولان امر در این زمینه همکاری و مشاوره داشته و کمک کار باشند.

۱۴ روستای انزلی پتانسیل گردشگری دارند

شعبان جعفری رئیس شورای شهرستان بندر انزلی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در قرآن کریم به اهمیت شورا اشاره شده، اظهار کرد: مسئولیت در شورا امانتی است که توسط مردم به ما سپرده شده است.

وی، تصریح کرد: در انجام وظایف تاکنون با کسی معامله نکردیم و نخواهیم کرد انتخاب شهردار یک پروسه است که در چهارچوب قانون انجام می‌شود.

جعفری با بیان اینکه بزرگترین مشکل ما در حوزه روستاهاست، تصریح کرد: ۱۴ روستا در شهرستان وجود دارد که می‌تواند به عنوان روستای مقصد گردشگری در سطح استان و حتی کشور مطرح باشد ولی بدلیل قرار گرفتن در بستر تالاب و قوانین این حوزه نمی توان اقدامی انجام داد و هنوز این مشکلات حل نشده است.

Share