استاندار گیلان در دیدار معاون حقوقی دیوان محاسبات کشور مطرح کرد:

سرمایه‌های اجتماعی با تمکین به قانون، حفظ می‌شود|دامنه پوشش نظارت‌ها افزایش یابد

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه سرمایه‌های اجتماعی با تمکین به قانون، حفظ می‌شود؛ گفت: عملکرد نهادهایی همچون دیوان محاسبات به‌عنوان دستگاه‌های نظارتی، در تقویت اعتماد عمومی به جریان اداره کشور اثربخش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع در دیدار معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور، این دیوان را نهادی برآمده از قانون، نگهبان قانون و کمک کننده به مدیریت اجرایی کشور عنوان و اظهار کرد: کارها از مجرای این نهاد، به طور قطع قانون‌مندتر انجام می پذیرد.

وی اعتماد عمومی را از مهمترین سرمایه‌های اجتماعی و موجب ارتباط بیشتر مردم با نظام اسلامی دانست و گفت: همگان باید با تمکین به قانون، نسبت به حفظ این دارایی ارزشمند بکوشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه با نظارت دیوان محاسبات و دیگر دستگاه‌های نظارتی و اجرایی، می‌توان در مجموع رفتارها و فرآیندها را اصلاح کرد، افزود: معتقدم باید دامنه پوشش نظارت‌ها و مراقبت‌ها به لحاظ کیفی افزایش یابد تا اثربخشی فعالیت ها بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان داشت: نظارت بر حسن انجام کار، از بروز انحراف جلوگیری می کند و عملکرد نهادهایی همچون دیوان محاسبات بعنوان دستگاه های نظارتی، در تقویت اعتماد عمومی به جریان اداره کشور اثربخش است.

وی به نقش آموزش در حوزه پیشگیری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این مهم که سیاستی راهبردی محسوب می شود، به درستی در گیلان اجرا شده و نتایج مثبتی به همراه داشته است.

زارع با بیان این مطلب که نظارت؛ مهمترین رویکردی است که علم مدیریت در سلامت اداری، بهره‌وری و کارآمدی به آن تاکید دارد، اظهار داشت: البته این انتظار وجود دارد که از ظرفیت دیوان محاسبات تنها در امر نظارت استفاده نشود.

وی یادآور شد: امروز نیاز قطعی کشور، حمایت از سرمایه گذاران در راستای توسعه فضای کسب و کار برای ایجاد اشتغال پایدار است و پیوسته تصریح کرده‌ام که حمایت‌های قضایی و حقوقی از جریان تولید، به تحقق شعار سال تحت عنوان “جهش تولید” کمک می کند.

زارع ابهام‌زدایی از قوانین را یکی از مصادیق حمایت  خواند و افزود: بر این اساس؛ ضرورت آشنایی با جدیدترین مقررات، هم از بروز تخلفات احتمالی ناشی از ناآگاهی جلوگیری می کند و هم، مسیر را برای ورود سرمایه گذاران در جهت توسعه استان هموار می سازد.

استاندار گیلان با اشاره به تاثیرات شیوع ویروس کرونا در اقتصاد دنیا بیان کرد: خوشبختانه با مدیریت مطلوب و همت مضاعف عوامل تولید و صادرات در گیلان، شاهد فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی در مدت سه ماهه اخیر بوده‌ایم و آسیب جدی در این بخش وجود نداشت.

وی ادامه داد: البته برای کاهش مشکلات پیش آمده در دیگر بخش‌ها، باید با همت جمعی، زمینه توسعه فضای کسب و کار و حمایت بیشتر از جریان تولید و سرمایه‌گذاری را فراهم کرد.

 ** معاون دیوان محاسبات: مدیران، سرمایه های اصلی کشور هستند

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور نیز در سخنانی اظهار داشت: سیاست دیوان محاسبات، آموزش، پیشگیری و تعامل بین دستگاهی است و در راستای تحقق این ارکان مهم، اقدامات موثری را به اجرا رسانده است.

محسن عمرانی افزود: دیوان محاسبات در مسیر پیشگیری از تخلفات گام بر می دارد و منتظر بروز تخلف و مچ گیری نیست.

وی به برگزاری دوره های آموزشی برای دستگاه های اجرایی در راستای بهتر انجام شدن امور بویژه در حوزه عملیات مالی اشاره و اضافه کرد: مدیران کشور، سرمایه های اصلی بیت المال هستند و اگر مدیران‌مان را حفظ کنیم؛ بیت المال هم مورد صیانت قرار می گیرد.

در پایان این دیدار محمدرضا کردلو به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات گیلان معرفی شد و از زحمات احمد پری پور مدیرکل سابق استان تقدیر به عمل آمد.

Share