در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با نماینده ولی فقیه در استان گیلان مطرح شد

سالیانه میزبان حدود ۷ میلیون گردشگر هستیم | ایجاد شهرک صنعتی شماره ۳ در منطقه آزاد انزلی

نماینده ولی فقیه در گیلان بازارهای آسیای میانه را بستر مناسبی برای کالای تولید داخلی عنوان کرد و گفت: ایجاد اشتغال جایگاه منطقه آزاد تجاری – انزلی را ارتقا می دهد بنابراین هر قدر می توانید در راستای ایجاد اشتغال تلاش کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرعامل و معاونان منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ در کریدور جهانی شاخص ارزش های ملی و معنوی بوده است اظهار کرد: ایران در طول تاریخ با دو رویکرد انتقال مذهب و فرهنگ مطرح بوده است.

وی به اهمیت جاده ابریشم در گذشته اشاره کرد و افزود: جاده ابریشم معلول تلاش ایرانی ها بیش از دیگر اقوام بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دورنگری افق دید مدیران در عرصه های فرهنگ، سیاست و اقتصاد بسیار مهم است، تصریح کرد: یک مدیر دارای افق دید دارای ویژگی داشتن اتاق اندیشه ورز قوی است.

آیت الله فلاحتی توجه به مسائل اقتصادی را مهم دانست و بیان کرد: اتاق اندیشه ورز باید با مدیر یک مجموعه هماهنگ باشد ضمن اینکه اعضای اتاق اندیشه ورز باید از اندیشمندان روز باشند و نباید بخشی فکر کنند.

وی، وجود تشکیل اتاق اندیشه ورز از بیرون ناظر بر اتاق اندیشه ورز داخلی را اثرگذار ذکر کرد و گفت: بازاریابی از جمله اموری است که کم داریم و به این موضوع باید توجه ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اهمیت ایجاد روابط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای مختلف، اظهار کرد: اروپایی ها یدک کش آمریکا هستند و دل آنها به حال ما نسوخته و این موضوع را در ایجاد روابط با کشورها مد نظر قرار دهید.

آیت الله فلاحتی به جمعیت بزرگ کشورهای آسیای میانه اشاره کرد و یادآور شد: کشورهای حاشیه دریای خزر علاقمند به برقراری مبادلات تجاری با ایران هستند ضمن اینکه شبه قاره هند بهترین ظرفیت محسوب می شود و با ایجاد کریدور ریلی می توانیم پاسخگوی نیازها باشیم.

وی، بازارهای آسیای میانه را بستر مناسبی برای کالای تولید داخلی عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال جایگاه منطقه آزاد تجاری – انزلی را ارتقا می دهد بنابراین هر قدر می توانید در راستای ایجاد اشتغال تلاش کنید.

امام جمعه رشت، خواستار ایجاد اتاق اندیشه ورز به منظور ایجاد فضای صادراتی برای واحدهای تولید منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی شد و بیان کرد: تمهیدات لازم برای ایجاد فضای کار در منطقه آزاد اندیشیده شود.

آیت الله فلاحتی در ادامه انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی ذکر کرد و گفت: انقلاب اسلامی در راستای احیای ارزش ها تحقق پیدا کرده و در این عرصه موفق بودیم اما تا ایده آل ها فاصله داریم.

وی با بیان اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی با ایجاد زیربناهای فرهنگی در جامعه محقق می شود، تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی بهترین مکان برای فرهنگ سازی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، منطقه آزاد انزلی را محل آمد و شد فرهنگ ها دانست و خاطرنشان کرد: ما در برابر ۸ هزار شهید گیلان مسئول هستیم بنابراین می طلبد از بخش فرهنگی مراقبت داشته باشید.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مدیران مناطق آزاد باید دارای تفکر و کار جهادی باشند، یادآور شد: فعالیت های فرهنگی در منطقه آزاد انزلی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و کارهای فرهنگی را در راس برنامه ها قرار دهید.

وی با آرزوی موفقیت برای مدیرعامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی، اظهار کرد: دعا گوی مدیران در راستای رشد ایران و تعالی گیلان هستیم زیرا خدمت به مردم اعتقاد ما است.

ایجاد شهرک صنعتی شماره ۳ در منطقه آزاد انزلی

محمدولی روزبهان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این دیدار به بیان تحلیلی از جایگاه استراتژیک این منطقه و استان گیلان در مراودات بین المللی و فرامنطقه ای در ارتباط با کشورهای دریای خزر پرداخته و اظهار داشت: با عنایت به قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی در مسیر کریدورهای بین المللی شمال-جنوب، چین-قزاقستان-ایران که با محوریت این منطقه مشغول به فعالیت می باشند، این منطقه از اهمیت ویژه ای در مسیر توسعه روابط با کشورهای حاشیه دریای خزر،اوراسیا،جنوب و غرب آسیا برخودار بوده و مهمترین منطقه آزاد کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه با تکیه بر زیرساخت های موجود، توان بخش خصوصی و مزایا ومعافیت های قانونی به دنبال بهره برداری حداکثری از ظرفیت های فوق می باشیم، افزود: منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین قطب اقتصادی شمال کشور که به بازارهای مصرف داخلی و خارجی دسترسی نزدیکی دارد، به دنبال جذب شرکت های تولیدی دانش بنیان و صادرات محور، جهت افزایش صادرات و درآمدهای ارزی کشور می باشد و در همین راستا اتصال منطقه به مسیر ریل سراسری کشور در ایستگاه پیربازار تا پایان سال۹۹، تکمیل طرح های توسعه ای زیرساختی مجتمع بندری کاسپین و افزایش حجم تأمین کالاهای اساسی از طریق این بندر و بندر انزلی در دستور کار سازمان قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی ناحیه سه در بهار سالجاری با هزینه ۱۰۰ میلیارد تومانی در مساحت ۵۰ هکتار با محوریت واحدهای تولیدی صادر کننده جدید و افزایش ظریب اشتغالزایی را از مهمترین برنامه های این سازمان در سال جهش تولید اعلام کرد و گفت: توجه به مباحث آموزش عالی از طریق ایجاد دانشگاه های بین المللی و بالفعل سازی ظرفیت هایی چون توریست سلامت و جذب سرمایه گذاران خارجی جدید به منظور افزایش درآمدزایی و اشتغالزایی ناشی از حضور گردشگران در تمام طول سال از دیگر برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی است، چراکه هم اکنون سالیانه میزبان حدود ۷ میلیون گردشگر می باشیم.

Share