مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان هشدار داد؛

زمین خواران گیلان امان نمی یابند | با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد: بحران کرونا و شرایط ویژه بوجود آمده در راستای این بحران موجب نخواهد شد تا زمین خواران در استان در امان بمانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، ساسان کفایی اظهار داشت: در روزهای اخیر یک هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده سیاه درویشان  شهرستان صومعه سرا و هفت هزار متر مربع از اراضی ملی تالاب جوکندان  تالش توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره کل از دست زمین خواران رفع تصرف شد.
وی هشدار داد: هیچ گونه اجازه سوء استفاده از شرایط کرونایی به متخلفان زیست محیطی در استان داده نخواهد شد و هر گونه اقدام به تخریب، تسطیح یا آتش زدن عمدی نیزارهای تالاب از چشم یگان حفاظت محیط زیست، پنهان نمی ماند و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.
کفایی با قدردانی از مردم طبیعت دوست گیلان به دلیل نقش انکار ناپذیر آنان در حفظ انفال الهی و همراهی و همدلی با حفاظت محیط زیست گیلان  از آنان خواست هر گونه تخریب، تصرف غیر مجاز و تجاوز به عرصه های زیست محیطی را به نزدیکترین پاسگاه یا ادارات حفاظت محیط زیست استان، به منظور پیگیری موضوع و جلوگیری از روند تخریب گزارش دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: اقدامات حفاظتی این یگان با قاطعیت کامل و با همراهی نیروی انتظامی استان و حمایت کامل دستگاه قضایی ادامه خواهد یافت.
مناطق حفاظت شده سیاه درویشان و سیاه کشیم در حوزه جنوب غربی و جنوب تالاب انزلی است و این مناطق طبیعی جایگاه مناسبی برای تخم ریز ماهیان ،مهاجرت پرندگان و لانه گذاری و زادآوری پرستوی دریایی هستند ؛ تالاب  جوکندان با مساحت ۳۹۰ هکتار در شرقی ترین نقطه منطقه حفاظت شده لیسار تالش در ساحل دریای خزر قرار دارد.

Share