رزمایش دانش آموزی مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در رشت برگزار شد

رزمایش دانش آموزی مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و با مشارک ستاد اجرائی فرمان امام(ره) و آموزش و پرورش در رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا احمدی، منتخب مردم رشت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در این مراسم گفت: این حرکت مصداق تعاونوا علی ابر و تقوی است. چقدر زیبا و قشنگ است که جوانان در امر دینی و قرآنی و ومواسات در کنار هم هستند.
احمدی، با اشاره به نمونه های رشادت ها و جهادهای جوانان در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: جوانان ما در تمامی دوران ها نشان دادند که از انقلاب، آرمان ها و ارزش های آن دفاع می کنند.
وی با بیان اینکه این حرکت شما یک پیام ارزشمند دارد که محرومان خود را تنها احساس نمی کنند، تصریح کرد: همانطور که رهبر کبیر انقلاب فرمودند باید صدای محرومان باشیم. نیازمندان آنقدر محترم و بزرگوارند که عنوان نمی کنند و این حرکت باعث می شود که آنها بدانند کسانی هستند که به فکرشان بوده و آنها غریب نیستند.
احمدی در پایان با تقدیر از جوانان انقلابی که سربازوار در اجرای فرامین مقام معظم رهبری تلاش می کنند، افزود: این فعالیت ها الگو گرفنه از سیره شهدا و بزرگان ما است.

نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این مراسم، مواسات را یک کار بسیار ارزشمند خواند و عنوان کرد: از عزیزانی که این فرصت و بستر مناسبی را برای خود و تمامی خیرخواهان فراهم کردند تا اینکه جلوه های بسیار زیبا، ماندگار و درخشانی را به کمک همه دوستداران ارائه خدمت و خیرخواهی به ویژه همکاران و دانش آموزان بیافرینند، تقدیر و تشکر می کنم.
وی با اشاره به اینکه مجموعه های مختلفی تلاش کردند که نمونه ای از آن بصورت نمادین در حال برگزاری است، گفت: ما باید هم وظیفه کمک به نیازمندان را داشته باشیم و جدای از این کار خیرخواهانه، باید به نوعی الگوسازی و فرهنگ سازی کنیم.
جهان آرای، نیروهای فرهنگی را الگوهای بسیار خوب و مؤثری خطاب کرد و گفت: غیر از کمک های نقدی و غیرنقدی به مردم، باید فرهنگ سازی همراهی و همدلی و مهربانی کردن را در همه ایام به ویژه در ماه مبارک رمضان برای دیگران به ویژه نیازمندان در جامعه نهادینه کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر اینکه همانطور که در تمام دوره هایی که نقطه های خاص تاریخ انقلاب اسلامی بوده و همراهی همه آحاد مردم و قوای مختلف را داشتیم، اظهار کرد: در این مقطع هم نشانی از همراهی، همدلی و مهربانی را برای همگان شاهد هستیم.
وی در پایان، با اشاره به فعالیت های سایر مجموعه ها و خیرخواهان در زمینه تقویت جایگاه کمک به نیازمندان و فعالیت های خیرخواهانه، گفت: آموزش و پرورش ضمن شناسایی نیازمندان توانسته جلوه های زیبایی از همراهی خوب مجموعه همکاران و دانش آموزان را در کارنامه خودش ثبت کند.
محمد لطیفی “مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان” نیز در این مراسم ضمن تقدیر از همراهی ستاد اجرائی فرمان امام و آموزش و پرورش، گفت: امیدواریم تمام این اتفاقات در راستای زمینه سازی ظهور و دولت مهدوی باشد.
لطیفی با بیان تشکیل قرارگاه جهادی شهید حسینعلی پورابراهیمی در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان، افزود: این اولین اقدام این قرارگاه می باشد و در نظر داریم در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان اقدام به پخت و توزیع غذای گرم برای خانواده های دانش آموزان نماییم.
گفتنی است پس از این مراسم قریب به ۴۰۰ بسته شامل اقلامی همچوان روغن، رب گوجه فرنگی، تن ماهی، برنج، شکر، حبوبات، سویا و ماکارونی با قیمتی بالغ بر ۹۰ میلیون تومان، توسط گروه های دانش آموزی انجمن اسلامی بین خانواده های نیازمند توزیع گردید.

Share