مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان مدعی شد:

رتبه پنجم گیلان در جذب سرمایه گذاری خارجی | حضور ۱۰ شرکت فعال خارجی در گیلان

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان، با بیان اینکه ۱۰ شرکت فعال خارجی در گیلان داریم، گفت: اگرچه با تحریم و رکود مواجه هستیم، اما گیلان جزو پنج استان اول در جذب سرمایه خارجی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، منصور مولایی پور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آگاهی شهروندان و فعالان اقتصادی از قانون بودجه به رشد شاخصه های اقتصادی کمک می کند، گفت: قانون بودجه برنامه مالی دولت است و تمامی درآمدها، دریافتی ها، پرداختی ها و هزینه ها در قالب همین قانون صورت می گیرد.

وی با اشاره به تبصره های قانون بودجه درخصوص بخش خصوصی و سرمایه گذاری، عنوان کرد: تبصره ۲ قانون بودجه ابزارهای جدید مالی را برای دولت تفویض اختیار کرده تا موجب چابک سازی بیشتر حوزه اقتصادی و مشارکت بیشتر مردم و افزایش کارآمدی اقتصاد شود. در همین راستا سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای واگذاری های دولت در نظر گرفته شده بود و امسال ۶۰ هزار میلیارد تومان باید از مشارکت های بخش خصوصی بهره ببریم.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان، به تبصره ۵ قانون بودجه نیز اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری ها، دستگاه های دولتی و پیمانکاران بخش خصوصی می توانند با بهره گیری از این تبصره در قالب اسناد خزانه، اوراق منتشر کرده و از سرمایه های خرد برای اجرای پروژه های عمرانی استفاده کنند.

مولایی پور، با تاکید بر استفاده از پول های راکد مردم در فعالیت های اقتصادی مشارکتی، ابراز کرد: مردم به جای درگیر کردن پول های راکد خود در بخش های غیر مولد اقتصادی که رشد حبابی دارند، می توانند در خرید اوراق دولتی مشارکت داشته باشند. در واقع دولت با این اوراق منابع را از مردم می گیرد و به آنها سود می دهد.

وی در ادامه مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی را یکی از ارکان اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی دانست و عنوان کرد: ماموریت این مرکز تسهیل گری و صدور مجوز برای سرمایه گذاران خارجی است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان، با اشاره به تحریم های اقتصادی و کاهش جذب سرمایه گذار خارجی، بیان کرد: اگرچه با رکودهایی مواجه هستیم، اما گیلان جزو پنج استان اول در جذب سرمایه خارجی است.

وی متوسط تولید ناخالص ملی طی ۴۰ سال گذشته را سه درصد دانست و یادآور شد: مطابق شاخصه های بانک جهانی، اقتصاد ایران رتبه ۱۸ جهانی را دارد؛ البته نسبت به رشد اقتصادی برنامه عقب هستیم، اما در رشد جهانی اقتصاد عقب ماندگی نداریم.

مولایی پور، با بیان اینکه ۱۰ شرکت فعال خارجی در گیلان داریم، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری در گیلان شناسایی شده و سرمایه گذارانی از کشورهای چین، آلمان، کره جنوبیف فرانسه و سوئیس آماده سرمایه گذاری در گیلان هستند.

Share