رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

توزیع چند میلیارد تومانی تجهیزات پزشکی و کالاهای سرمایه‌ای در مراکز درمانی دولتی گیلان

ارسلان سالاری از توزیع هم‌زمان و یکپارچه ۵۵۹ قلم انواع تجهیزات پزشکی و سرمایه‌ای در بین مراکز درمانی دولتی گیلان، با تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حمایت وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه؛ برای ارائه خدمات درمانی بهتر به مردم و بیماران، خبر داد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از توزیع هم‌زمان و یکپارچه ۵۵۹ قلم انواع تجهیزات پزشکی و سرمایه‌ای در بین مراکز درمانی دولتی گیلان، با تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حمایت وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه؛ برای ارائه خدمات درمانی بهتر به مردم و بیماران، خبر داد.

ارسلان سالاری ر حاشیه توزیع تجهیزات پزشکی و کالاهای سرمایه‌ای حوزه درمان گیلان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان  از کمبودهایی رنج می‌برد که سال‌ها پیش باید در اختیار حوزه سلامت قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه توسعه و تجهیز زیرساخت‌های بهداشت و درمان حق شهروندان گیلانی است، افزود: تمام تلاش خود را برای فراهم شدن زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان به کار خواهم گرفت و انتظار است همه مسئولان و متولیان امر، در جهت توسعه شاخص‌های بهداشت و درمان، یاری گر دانشگاه علوم پزشکی گیلان باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ نهادهای انقلابی، گروه‌های جهادی و خیِّران در جهت ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و حتی تأمین نیازمندی‌های حوزه سلامت، مساعدت خیّران و سمن‌ها برای جبران کمبودها و عقب‌ماندگی‌های این عرصه را  خواستار شد.

سالاری، ارزش ریالی اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای توزیع‌شده اعم از منابع دولتی و خیّران را بالغ ‌بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و خاطرنشان شد: علاوه بر اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای توزیع‌شده از منابع دولتی، ۸۷ قلم از اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای حوزه درمان از سوی شرکت فومن شیمی تهیه و در اختیار مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار داده‌ شده است.

گفتنی است: طی امسال در چندین نوبت، با تلاش‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حمایت وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، اقلام و تجهیزات سرمایه‌ای تأمین و در مراکز درمانی دولتی استان توزیع‌شده است.

شایان ذکر است: تجهیزات و اقلام سرمایه‌ای که امروز(سه شنبه) در مراکز درمانی دولتی توزیع شد، شامل ۸۵ دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی همراه با ترالی، ۱۰دستگاه ونتیلاتور، یکدستگاه رادیولوژی پرتابل، ۳دستگاه چراغ سیالیتیک، ۱۵ دستگاه الکتروشوک، ۸۵ ست تخت بستری همراه با متعلقات کمد و میز غذا خوری  پله کنارتخت، ۱۱ عدد برانکارد ایزوله،  ۸ دستگاه مانیتور سانترال، ۱۴دستگاه پمپ سرنگ، ۱۵دستگاه الکتروکاردیوگراف، ۲دستگاه انکوباتور به همراه فتوتراپی، ۱۱تخت اطفال، ۷دستگاه پمپ سرم، ۶عدد برانکارد، ۱۰عدد ویلچر، ۲عدد کات نوزاد، ۱۱دستگاه ترمومترلیزری، ۷دستگاه ترمومتر گوش، ۷۷دستگاه پالس اکسی متر است که از منابع دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حمایت  وزارت بهداشت و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برای استان تأمین و تهیه ‌شده‌اند.

Share