پس از مراسم بزرگداشت هفته معلم که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد

تقدیر از شش معلمان برتر گیلان؛ ارتقاء سواد مجازی دانش آموزان مورد توجه باشد

استاندار گیلان، معلم را مهمترین رکن و قوه محرکه برای ایجاد تغییرات در جامعه خواند و با یادآوری خلق صحنه هایی ماندگار با بازتاب های جهانی توسط معلمان در تعطیلات کرونایی، از آنان قدردانی و تأکید کرد که ارتقاء سواد مجازی دانش آموزان مورد توجه جدی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع عصر امروز (سه شنبه) پس از مراسم بزرگداشت هفته معلم که با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ یاد و خاطره شهید مطهری را به عنوان معلم اسوه و نمونه، گرامی و اظهار داشت: معتقدم سیره آن معلم فرهیخته ، باید به عنوان الگو مد نظر همگان باشد.

وی با بیان اینکه همه جامعه به نوعی مدیون معلمان است، تصریح کرد: نظام آموزشی ایران اسلامی مبتنی بر تعلیم و تعلم، اعتبار بالایی برای معلمان قائل است و بر این اساس آموزش و پرورش که بزرگترین نهاد اجتماعی کشور و حلقه اتصال با خانواده هاست، مورد توجه، اعتماد و احترام آحاد مردم قرار دارد.

استاندار گیلان افزود: آموزش و پرورش بیشترین بار مسئولیت برای تحقق آرمان های یک ملت را بر دوش دارد و چشم امید همه کسانی که به آینده کشور، توسعه و پیشرفت ایران عزیز می اندیشند؛ بیش از همه به آموزش و پرورش دوخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمونه های اهتمام معلمان به توسعه و پیشرفت جامعه را در طول سال و همیشه به شکل های مختلف دیده ایم ولی آنچه بیشتر از قبل قابل احترام است اینکه معلمان، با وجود تعطیلات اجباری ناشی از شیوع کرونا، نگذاشتند وقفه ای در فرآیند آموزش در کشور شکل گیرد و خالق صحنه های زیبایی شدند که در تاریخ کشور ماندگار شد و بازتاب های جهانی پیدا کرد.

دکتر زارع افزود: معلمان از اعتماد و احترام بالایی در میان عموم مردم برخوردارند و سرمایه اجتماعی ارزشمندی محسوب می شوند که عهده دار تربیت سرمایه های انسانی کشور شده اند.

استاندار گیلان معلم را مهمترین رکن و قوه محرکه برای تغییرات جامعه دانست و بیان کرد: در مقطع زمانی کنونی همراه با تغییرات سریع جهانی، نیازمند آن هستیم که برای توسعه ایران، از قطار دانایی عقب نمانیم و دانش آموزانی تربیت کنیم که خلاق، پرسشگر، مشارکت‌جو، دارای مهارت زندگی و سواد مجازی باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش دو عنصر وابسته به هم هستند، گفت: این معلمان هستند که می توانند با نقش آفرینی خود دانش آموزانی امیدآفرین و خلاق تربیت کنند.

وی با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان به سبب تعطیلی مدارس، اماکن ورزشی و عدم خروج از منزل دچار کم تحرکی شده اند، تاکید کرد: معلمان توجه داشته باشند که دانش آموزان را ملزم به نرمش و تحرک در منزل کنند.

دکتر زارع به پیشینه پرآوازه گیلان در ادبیات فارسی اشاره کرد و گفت: استان گیلان ادیبان بسیاری را در دامان خود پرورش داده ، از این رو باید نسبت به مقوله زبان و ادبیات فارسی توجهی جدی داشت.

استاندار گیلان ارتقاء سواد مجازی در دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: به منظور جلوگیری از آسیب های فضای مجازی، باید نسبت به معرفی فضای مجازی در ابعاد مختلف، تهدیدها و فرصت های آن همت گمارد.

وی تصریح کرد: استان گیلان در اجرای شبکه شاد از استان‌های موفق بوده به گونه ای که ۹۸ درصد مدیران و مدارس به این شبکه پیوسته و بیش از ۲۰ هزار کلاس درس نیز در آن تجمیع شده است.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش تاکید کرد: باید خانواده‌ها نیز به شبکه شاد توجه کنند تا زمینه علاقمندی فرزندان برای مشاهده برنامه های این شبکه بیشتر فراهم شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از شش معلمان برتر استان از جمله معلم وظیفه شناس آستارایی تقدیر شد.

Share