فرماندار فومن در جمع خبرنگاران؛

تقاطع غیر همسطح فومن مطابق طرح قبلی اجرایی می‌شود | به نظر مهندسی رودخانه احترام بگذاریم

محسنی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه شهرستان فومن جزو شهرستانهایی است که پایین ترین میزان تلفات در کرونا را نسبت به دیگر شهرستانهای استان داشته است، گفت: شهرستان به امنیت نسبی پایدار رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا محسنی نماینده عالی دولت در شهرستان فومن در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه علاقه مند هستم فصلی یکبار با خبرنگاران نشست داشته باشم، افزود: مهمترین نقش رسانه این است که صدای مردم را از یک طرف به مسوولان و پاسخ اقناعی مسوولان را به گوش مردم برساند.

وی با تاکید بر تولید محتوا در حوزه خبر و نگاه تحلیل گرایانه، یادآور شد: جامعه ای که فاقد نقد باشد زنده و پویا نیست و ما مسوولان نیز همواره باید پاسخگو باشیم البته اصحاب رسانه نیز باید در چهارچوب ضوابط عمل کنند.

وی متذکر شد: نقادی توهین و تخریب نیست؛ بیان مشکلات است و به مراتب آن ارائه راهکار است.

محسنی با تاکید بر اینکه مسوولی که نقدپذیر نباشد در درجه اول خودش ضرر می کند، تاکید نمود: بزرگترین منفعت مدیران استفاده از نظرات و مشورت با دیگران است.

فرماندار فومن با تاکید بر ضرورت توجه به نگاه جامع محور و پرهیز از محدودنگری، افزود: تمام مسوولان و روسای ادارات موظف به ارائه گزارش عملکرد هستند. عملکرد مسئولان عملکرد یک نظام است نه دولت و در جلسه شورای اداری نیز بر این موضوع تاکید کرده و می کنم.

محسنی با بیان اینکه این جلسه به پاس تلاش های اصحاب رسانه در چند محور است، افزود: اگرچه پیش از این نشست خبری برگزار نشده، اما همواره در حد امکان پاسخگوی خبرنگاران به صورت تلفنی و حضوری بوده ام.

وی با اشاره به آغاز فعالیت خود در شهرستان فومن به عنوان فرماندار گفت: درست در زمان جدول زمان بندی انتخابات وارد شهرستان شدم و یکی از وظایف مهم فرمانداران و وزارت کشور برگزاری انتخابات است و موظف هستیم سلامت، امنیت رقابت و مشارکت را برقرار کنیم‌.

محسنی با اشاره به مشارکت بالای مردم حوزه انتخابیه فومن و شفت گفت: برگزاری انتخابات حوزه انتخابات فومن و شفت بر عهده من بود که با ۷۲/۵ درصد مشارکت جزو دو حوزه انتخابیه با بیشترین درصد مشارکت مردم بوده ایم.

نماینده عالی در شهرستان فومن با بیان اینکه نقش اصحاب رسانه در فراهم کردن بستر افزایش مشارکت عمومی در فرآیند ملی انتخابات انکارناپذیر است، گفت: اصحاب رسانه در ایام انتخابات خوش درخشیدند و یکی از بخشهایی بودند که بیشترین کمک را در برگزاری پرشور انتخابات داشته اند.

محسنی در بخش دیگری از اظهارات خود، با اشاره به مدیریت بحران برف بیان کرد: مدیر ارشد بحران در شب بحران باید بیدار بماند. شناخت از جغرافیای شهرستان فومن در کنترل مدیریت بحران برف بسیار اثرگذار بود و اولین شهرستانی بودیم که توانستیم مشکل برق را برطرف کنیم. البته این بدان معنا نیست که اشکالی وجود نداشت؛ قطعا نقصهایی بود اما رضایت مردمی به وجود آمد.

فرماندار فومن با اشاره به شیوه ویروس کرونا اظهار کرد: فومن یکی از شهرستانهایی است که بیشترین تعداد جلسات کرونا و مصوبات را با ۱۹ جلسه و ۱۹۰ مصوبه داشته است.

محسنی با تشکر از یکایک صنوف شهرستان که از لحاظ اقتصادی دچار ضرر و زیاد شدند، اما در اجرای مصوبات همکاری کردند، افزود: اگر همراهی و مشارکت مردم نبود به مشکل برمی خوردیم. خوشبختانه کمترین تعداد پلمپ را داشتیم و در همان روزهای اول قلیانسرا و قهوه خانه ها تعطیل شدند.

وی با قدردانی از نقش رسانه ها در موفقیت نسبی به وجود آمده در مدیریت کرونا گفت: برای پساکرونا با استفاده از ظرفیت شهرستان در حوزه های کشاورزی، صنعت و گردشگری باید برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.

وی با اشاره به آغاز فصل کشاورزی به شخم اول ۹۸ درصد اراضی اشاره کرد و گفت: بازدید میدانی از سردهنه ها نیز با حضور مدیرعامل آب منطقه ای برگزار شده است.

محسنی با تاکید بر اینکه باید به نظر مهندسی رودخانه احترام بگذاریم، گفت: برداشتهای غیراصولی در دوران گذشته سبب شده که رانش زمین داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت مالی در پروژه ها گفت: بهتر است سردهنه ها به صورت اصولی ساخته شود تا این که هر سال مقطعی بازسازی شوند.

فرماندار فومن با اشاره به شعار سال گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۹ به سال جهش تولید، مهمترین بخشی که تحقق دهنده فرمایشات ایشان باشد، بخش کشاورزی است. زمین، آب و امکانات داریم و می توانیم تامین کننده بخشی از درآمد ناخالصی ملی باشیم.

فرماندار فومن تصریح کرد: در حوزه نوغان هرچقدر تلاش کنیم باز هم به ۲۰ سال قبل می رسیم که گیلان و فومن یکی از نقاط اصلی تولید نوغان بوده است.

وی افزود: کارگروهی متشکل از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بخشداران و ادارات خدماتی جهت پایش زمین ها جهت توسعه نوغانداری تشکیل می شود.

فرماندار فومن ادامه داد: همچنین بانک اطلاعاتی جامعی از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی ایجاد می شود تا زمین ها به این افراد واگذار شود.

محسنی گفت: در سال جاری حداقل ۴ مرکز خرید و یک مرکز خرید تضمینی برای پیله ابریشم ایجاد می شود و میزان تولید پیله تر نیز باید حداقل ۲ برابر شود و از ۴۰ به ۸۰ تن برسد.

فرماندار فومن درباره سایر برنامه های بخش کشاورزی اظهار نمود: کاشت توت فرنگی در سال گذشته ۵ هکتار بود که برنامه ابلاغی امسال این است تا ۱۰ هکتار در راستای شعار سال افزایش یابد.

محسنی یادآور شد: پرورش گیاهان دارویی با اولویت گل محمدی که در سال اول حداقل در ۵ هکتار صورت می گیرد از دیگر برنامه ها است.

وی افزود: در زراعت چوب، با وجود کارخانه نئوپان هنوز به نقطه مورد نظر نرسیده ایم و توجه به این بخش از کشاورزی جزو برنامه های شهرستان است.

فرماندار فومن با تاکید بر احیای واحدهای راکد گفت: دو شهرک صنعتی که حالت نیمه جان دارند در قالب رفع موانع تولید احیاء خواهند شد.

محسنی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری شهرستان فومن با توجه به وجود دو نقطه گردشگری ماسوله و قلعه رودخان گفت: هنوز در این عرصه به صورت سنتی عمل کرده ایم.

فرماندار فومن با تاکید بر لزوم راه اندازی رسمی کانون خبرنگاران شهرستان فومن اظهار کرد: خوشحال هستم چنین ظرفیتی در شهرستان وجود دارد و خبرنگاران را به عنوان افرادی می بینم که می توانند به دولت کمک کنند.

محسنی با اشاره به وجود بزخی مشکلات در شهر فومن بر ضرورت حل مشکلات ترافیکی، ساماندهی دستفروشان و… تاکید کرد و گفت: حل این مشکلات بر عهده شورا و شهرداری است، البته از هیچ کمکی برای ارتقای مدیریت شهری فومن، ماکلوان و ماسوله دریغ نخواهیم کرد.

محسنی در پاسخ به سوالی در رابطه با آخرین وضعیت تقاطع غیر همسطح فومن اظهار کرد: این پروژه باید در چهارچوب نقشه و طرح قبلی اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه شهرستان فومن جزو شهرستانهایی است که پایین ترین میزان تلفات در کرونا را نسبت به دیگر شهرستانهای استان داشته است، گفت: شهرستان به امنیت نسبی پایدار رسیده است، البته زمانی به امنیت کامل می رسیم که کرونا کاملً مهار شود.

فرماندار فومن در انتها، در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با واگذاری استخرهای دوقلوی تیمورکوه گفت: واگذاری استخر قانونی نبوده و جلوی کار گرفته شده است.

Share