مقامات آمریکایی می‌گویند:

تعداد کشته‌شدگان کرونا در آمریکا ۸۰ هزار نفر بیشتر از آمار رسمی است

مقامات آمریکایی می‌گویند تعداد واقعی مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ویروس حتی از میزان رسمی مرگ‌ومیر هشتاد هزار نفر بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روزنامه هیل، آنتونی فاوچی روز سه‌شنبه گفت که تعداد واقعی مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ویروس به دلیل اینکه احتمالاً برخی از مرگ‌ها ثبت نشده‌اند، تقریباً مطمئناً حتی از میزان رسمی مرگ‌ومیر هشتاد هزار نفر بیشتر است.

دکتر فاوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، در جلسه استماع مجازی به کمیته بهداشت سنا گفت: به دلیل اشباع سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی، این احتمال وجود دارد که برخی مرگ‌ومیرها ثبت نشده باشد، به این معنا که مجموع مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا در سراسر این کشور احتمالاً بیش از ۸۰ هزار نفر اعلام‌شده توسط دانشگاه جان هاپکینز است.

فاوچی در ادامه عنوان کرد: اکثر ما احساس می‌کنیم که تعداد مرگ‌ومیرها به احتمال زیاد از این تعداد بیشتر است زیرا با توجه به شرایطی که خصوصاً در شهر نیویورک وجود دارد، وقتی واقعاً با یک چالش بسیار جدی در سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود قرار گرفتند، احتمالاً افرادی در خانه درگذشتند و مرگ آنها بر اثر کووید ثبت نشده است، زیرا آنها واقعاً به بیمارستان نرسیدند.

آنتونی فاوچی در پاسخ به این سؤال سناتور برنی سندرز که آیا تعداد واقعی مرگ‌ومیرها حتی ۵۰ درصد بیشتر از تعداد رسمی ۸۰ هزار نفر است اظهار کرد: به نظر من شما درست می‌گویید که احتمالاً تعداد آنها بیشتر است، اما دقیقاً نمی‌دانم چند درصد بیشتر است، اما تقریباً و مطمئناً خیلی بیشتر است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: این اظهارنظرها نشان‌دهنده این واقعیت است که میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ویروس در ایالات متحده تا چه اندازه ویران‌کننده بوده است.

حتی بر اساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، ایالات متحده حتی با ثبت تعداد ۸۰ هزار مرگ‌ومیر، در رتبه اول جهان قرار دارد. پس از ایالات متحده آمریکا نیز انگلیس حدود ۳۲ هزار و ایتالیا حدود ۳۰ هزار کشته دارد.

طبق این آمار و ارقام، ایالت نیویورک همچنان با ۳۴۸ هزار و ۶۵۵ مورد ابتلا و ۲۷ هزار و ۱۷۵ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

گفتنی است تاکنون آن‌طور که آمار و ارقام نشان می‌دهد، دستکم چهار میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۵۴ نفر از مردم سراسر جهان به «کووید-۱۹» آلوده شده‌اند که از این میان ۲۹۲ هزار و ۸۹۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و مجموع یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۴۴۳ نفر بهبودی پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار و ارقام مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا است.

Share