منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس؛

بیمارستان غدیر سیاهکل در حد درمانگاه است | زمینه عرضه چای گیلان در بورس فراهم شود

فرخی تصریح کرد: بیمارستان غدیر سیاهکل از جمله پروژه‌هایی است که ساخت آن سال‌ها به طول انجامید و اکنون که چند سالی از افتتاح آن می‌گذرد به دلیل نبود تجهیزات در حد یک درمانگاه فعالیت می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رسول فرخی منتخب مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در نشست مشترک منتخبان استان گیلان با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور درباره مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: میدان گیل لاهیجان از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام استان است که مردم سال‌ها چشم انتظار بهره‌برداری از آن می‌باشند. بنده بازدیدهایی از این پروژه انجام دادم و با هماهنگی‌هایی که با آقای علیپور مدیرکل حقوقی ساخت و توسعه راه‌های کشور به عمل آوردم، پس از نشست مشترکی که با پیمانکار پروژه آقای پرستار و مهندسین زیرمجموعه او داشتم کار شروع شده اما این پروژه نیازمند تزریق هرچه سریع‌تر منابع مالی است که امیدواریم با عنایتی ویژه اقدامات لازم را در این زمینه صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان لاهیجان، قطب درمان شرق گیلان است، افزود: دو بیمارستان در این شهرستان داشتیم که در یک بیمارستان ادغام شد. بیمارستان جدید هم از نظر تجهیزات و هم از نظر نیروی انسانی مشکل دارد و نیازمند کمک ویژه است. بنده درخواست دارم احیای مجدد دو بیمارستان ۲۲ آبان و سیدالشهداء در دستور کار دولت قرار گیرد تا با افزایش ظرفیت درمانی شهرستان لاهیجان، رضایت مردم جلب شود.

فرخی تصریح کرد: بیمارستان غدیر سیاهکل از جمله پروژه‌هایی است که ساخت آن سال‌ها به طول انجامید و اکنون که چند سالی از افتتاح آن می‌گذرد به دلیل نبود تجهیزات در حد یک درمانگاه فعالیت می‌کند. لازم است با توجه به وسعت شهرستان سیاهکل و فاصله آن تا شهرستان‌های مجاور، هرچه سریع‌تر تجهیز این بیمارستان در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در خصوص تعریض محور سیاهکل به بازکیاگوراب اقدامی صورت نگرفته و محور سیاهکل به دیلمان از محورهای حادثه‌خیز استان است و ایمن‌سازی آن تاکنون پیشرفت چندانی نداشته‌است، اظهار کرد: از شما تقاضا دارم تخصیص بودجه به این دو پروژه را در اولویت‌های بودجه‌ای استان لحاظ فرمایید.

فرخی با اشاره به اینکه محور سراوان به سیاهکل فاقد امنیت لازم برای رانندگان است، افزود: بخش‌های زیر‌گذر و روگذر که به روستاها ختم می‌شود نیمه‌تمام مانده‌است. بیش از صد نفر از همشهریانمان در این جاده جان خود را از دست داده‌اند و همین هفته گذشته نیز تصادف منجر به فوت داشتیم. پیگیری این پروژه از خواسته‌های جدی مردم منطقه است.

منتخب لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم با بیان اینکه از ۴۰ سال پیش به مردم دیلمانات، وعده احداث سد دیلمان داده شده‌ است، افزود: اما متاسفانه تاکنون پیگیری آن در جلسات استانی و کشوری خروجی مطلوبی نداشته و از شما درخواست دارم ضمن قرار دادن این پروژه در جدول ۲۰، بودجه‌ای منظور گردد تا حداقل کارهای اولیه آن در این فرصت باقیمانده از دولت به سرانجام برسد.

وی افزود: دفنگاه زباله تموشل از جمله مشکلاتی است که موجب نارضایتی مردم منطقه گردیده و پیامدهای زیست محیطی به دنبال دارد.

فرخی گفت: خطوط_انتقال آب کل استان خصوصا خطوط روستایی شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل فرسوده است و بودجه ای ویژه به منظور نوسازی نیاز دارد.

وی یادآور شد: استان گیلان دارای اولویت کشاورزی است اما طرح تجهیز اراضی کشاورزی بسیار کند پیش می‌رود و سنتی بودن کشاورزی استان موجب کاهش حاشیه سود کشاورزان گردیده است.

فرخی اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه سه استان شمالی کشور و تفاوت زیست‌محیطی که با سایر استان‌ها دارند لازم است در تنظیم بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه منابع طبیعی با این سه استان به صورتی متفاوت برخورد شود. این بخشنامه‌ها موجب گردیده کسانی که سالها بر روی عرصه‌های طبیعی کار کرده و زحمت کشیده‌اند به دادگاه کشیده شده و رفع تصرف گردند.

وی در پایان گفت: مشکلات چای استان گیلان با توجه به قیمت گذاری و خرید تضمنی آن شاید مسکنی موقت برای حل مشکل چای باشد اما برای حل اساسی و رونق چای در استان گیلان از جنابعالی در خواست دارم چای را به عنوان سبد کالا کشور قرار گیرد و زمینه عرضه آن در بورس فراهم شود.

Share