در دیدار نماینده منتخب لنگرود با رئیس سازمان صمت گیلان مطرح شد:

بیشترین مرز ترانزیتی کشور متعلق به گیلان است | تحریم ها آخر دنیا نیست

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه بیشترین مرز ترانزیتی کشور متعلق به گیلان است، افزود: معتقدم از لحاظ جغرافیایی و منطقه‌ای در قطعه ای از بهشت ظرفیت‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان، فرهاد دلق پوش در دیدار با نماینده منتخب مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی در محل سازمان صمت اظهار داشت: با وجود ۱۱۰هزار واحد صنفی و دو هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و همچنین ۱۰۶ معدن، تامین بیش از ۴۵ درصد اشتغال استان را برعهده داریم.
رئیس سازمان صمت گیلان ضمن تبریک حسن انتخاب دکتر محمد نژاد به مردم فهیم لنگرود، عنوان کرد:بهره مندی از توانمندی و ظرفیت‌های نمایندگان برای توسعه همه جانبه گیلان در سطح ملی و استانی بسیار راهگشا خواهد بود.
وی تصریح کرد: بیش از ۷ درصد ثروت و منابع جهان متعلق به کشور ماست ولی هنوز نتوانسته ایم در تبدیل این ثروت به اقتصاد پویا از شش دهم درصد فراتر رویم.
دلق پوش تاکید کرد: چنانچه یک فضای وفاق و همدلی واحدی توسعه پایدار توسط نمایندگان گیلانی ایجاد شود گیلان می تواند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در حوزه اشتغال، توسعه صنعتی و پیشرفت طرح های عمرانی شاهد باشد.
رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه بیشترین مرز ترانزیتی کشور متعلق به گیلان است، افزود: معتقدم از لحاظ جغرافیایی و منطقه‌ای در قطعه ای از بهشت ظرفیت‌ها هستیم ولی رویکرد و راهبرد بهشتی نداریم و این می تواند با یک وفاق و همدلی به دور از یک جانبه گرایی با رویکرد توسعه و تحول در گیلان رقم بخورد.

 تحریم ها آخر دنیا نیست

در ادامه این دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طی هفته های گذشته با معاونین وزیر صمت در سازمان صنایع کوچک و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛ دیدار‌های جداگانه‌ای داشته ام چون به شدت معتقدم توسعه صنعتیئ مبتنی بر دانش می‌تواند مشکلات فعلی اقتصاد و اشتغال را مرتفع نماید.
 پرویز محمد نژاد با بیان اینکه واقعا تحریم ها آخر دنیا نیست، افزود: قراردادهای دوجانبه تجاری برای ایران فراهم است و به راحتی می توان از این ظرفیت ها به ویژه در مناطق آزاد همانند منطقه آزاد انزلی برای ایجاد تحولات گسترده اقتصادی در گیلان استفاده کرد البته اگر نگاه و رویکرد درستی به مناطق آزاد داشته باشیم مردم استان از ثمرات اقتصادی آن بهره مند می شوند.
وی خاطرنشان کرد: هنوز یاد نگرفته ایم اقتصاد در زندگی ما چه نقشی ایفا می کند و اساساً رویکرد هزینه و فایده را به درستی درک نکرده ایم.
محمد نژاد با اشاره به وجود ظرفیت‌های اتحادیه اوراسیا برای توسعه گیلان و کشور اشاره و عنوان کرد: سومین کشور در پیوستن به اتحادیه اوراسیا هستیم ولی تاکنون از این پتانسیل به نحو مطلوب بهره نبرده‌ایم و نقش مناطق آزاد در انجام تعهدات اوراسیا بسیار ارزنده است.
نماینده منتخب مردم شهرستان لنگرود سلاح امروز تحول کشور و مقابله با تحریم ها را پیشرفت در تکنولوژی و تولید دانش فنی دانست و تصریح کرد: قبول کنیم در تولید دانش جدید و تکنولوژی مقداری کُند هستیم و در امور مصرفی به ویژه انرژی دو برابر دنیا مصرف می کنیم.
دکتر محمد نژاد ضمن ابراز خرسندی از این دیدار؛ رئیس سازمان صمت گیلان را مدیری کاربلد و صاحب تجربه توصیف نمود و اظهار داشت: هدف این است با بهره مندی از ایده های افراد مجرب، ابتدا اولویت اقتصادی گیلان را مشخص نماییم البته در نشست با معاون وزیر قول تشکیل کارگروهی برای آسیب شناسی صنایع بر اساس طرح آمایش سرزمین را گرفته ام و در این طرح برخی از صنایع راکد، بازدید و آسیب‌شناسی می شوند و چون ظرفیت های موجود صنعتی مهم هستند و رفع مشکلات آنها ضروری است.
وی از تشکیل منظومه ای برای آمایش سرزمین با همکاری ایدرو در آینده نزدیک در گیلان سخن گفت و ادامه داد: برای افزایش صنایع تبدیلی با متدهای روز دنیا و دانش‌بنیان در لنگرود در حال برنامه‌ریزی هستیم که نیازمند تعامل و همکاری بیشتر سازمان صمت می باشد.

Share