تاکید بر ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی؛

بازدید معاون استاندار گیلان از هنرستان کشاورزی رشت

کیمیا تنهایی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان از مجموعه هنرستان کشاورزی رشت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کیمیا تنهایی با همراهی مدیران کل امور بانوان و خانواده و نیز برنامه ریزی و تحول اداری استانداری گیلان از هنرستان کشاورزی جنّت شهرستان رشت بازدید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان در این بازدید با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی به عنوان موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی اظهار داشت: بررسی روند توسعه کشورهای مختلف نشان می دهد که توسعه کشاورزی یکی از مهمترین بخش های اقتصادی و حتی به عنوان پیش نیاز ضروری برای تحقق توسعه پایدار کشور است.

وی افزود : شیوه کشت سنتی محصولات تأثیر زیادی بر کاهش بهره وری و بازدهی این بخش دارد، از اینرو استفاده از شیوه های جدید کشت مبتنی بر علم و مکانیزه کردن مزارع جهت رفع این مشکل راهکاری اساسی محسوب می شود.

تنهایی، توجه به بحران های زیست محیطی و تلاش در جهت کاهش آلودگی های شهری و روستایی را مستلزم توجه علمی و مطالعات هر چه بیشتر در حوزه کشاورزی دانست.

وی با اشاره به تاکید استاندار گیلان مبنی بر ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان، گفت: باید با نگاهی توسعه محور، بهره گیری از نتایج مطالعات علمی و نیز استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تحقق این هدف تلاش کنیم.

گفتنی است در جریان این بازدید شماری از بانوان کارآفرین و خیران استان نیز حضور داشتند و آمادگی خود را برای سرمایه گذاری و بازسازی ساختمان ها، راه اندازی سوله ها و زمین های کشاورزی بلااستفاده مجموعه ۵۰ هکتاری این هنرستان کشاورزی اعلام کردند.

مدیر این هنرستان کشاورزی نیز طرح و برنامه های پیشنهادی در ارتباط با پایانه گل و گیاه در جاده اصلی سراوان به فومن، گلخانه گیاهان زینتی و دارویی، راه اندازی دستگاه های خشک کن میوه و گیاهان دارویی، بسته بندی محصولات کشاورزی، آموزشگاه های بیولوژیک و … را بیان کرد.

Share