فرماندار شفت:

ایجاد سد معبر نادیده گرفتن حق شهروندان است

فرماندار شفت با تأکید بر لزوم ساماندهی بازار روز از سوی شهرداری این شهر، گفت: ایجاد سد معبر از سوی دست فروشان به معنای نادیده گرفتن حق شهروندان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  سید محسن موسوی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه پسماند و خدمات سفر در سالن میرزای شفتی شهرستان شفت با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌ها خدمات رسان برای کاهش حجم مشکلات شهرستان و افزایش رضایت مندی مردم، اظهار کرد: تشریک مساعی برای حل مشکلات لازم و ضروری است.

وی به وجود سد معبر در پیاده رو و فضای عمومی شفت، گفت: ایجاد سد معبر به معنای نادیده گرفتن حق شهروندان بوده، فضای عمومی شهر برای همه شهروندان است

فرماندار شفت با بیان اینکه باید در ابتدا مکان مناسبی برای بازار روز تهیه و سپس اقدام به جمع آوری دست فروشان و سد معبر کنیم، افزود: شورای شهر شفت باید به شهرداری برای ساماندهی به بازار روز کمک کند.

وی ایجاد بازارچه صنایع دستی در نقاط مختلف شهرستان را نیازمند حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان عنوان کرد و خواستار مطالبه گری شهرداران و دهیاران مراکز دهستان‌ها و تمهید مقدمات در این راستا شد.

موسوی با بیان اینکه افزایش درآمد شهرداری‌ها و بهبود خدمات رسانی به شهروندان نیازمند برنامه ریزی و تغییر در نگرش‌های اقتصادی است، تصریح کرد: شهرداران باید تلاش خود را برای ایجاد درآمدهای پایدار انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی و شناخت مسئولان دستگاه‌های اجرایی شفت از مشکلات مردم، افزود: باید راهکارهای تسهیل مشکلات مردم از سوی دستگاه‌ها در نظر گرفته شود.

موسوی به اهمیت مدیریت پسماند و فرهنگ سازی در راستای حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: تفکیک زباله از مبدا می‌تواند از حجم زباله‌های تر و هزینه‌های جمع آوری و حمل آن بکاهد و زباله‌های خشک نیز درآمدزا هستند لذا شهرداری‌های شفت و احمد سرگوراب با توجه بیشتری برنامه‌های مدیریت پسماند را پیگیری کنند.

وی با اشاره به سکونت بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان شفت در روستاها، اظهار کرد: باید بدانیم اگر می‌خواهیم شهرستان خوبی در مدیریت پسماند داشته باشیم باید روستایی پاکیزه داشته باشیم و در این راستا نقش دهیاران برجسته است.

Share