استاندار در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغال مطرح کرد؛

اگر مدیری نتواند انتظارات قانونی را برآورده کند، فرد فعالتر و با انگیزه جایگزین او می شود

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به موضوع سرمایه‌گذاری داخلی باتوجه به ظرفیت های استان، گفت: بایستی تلاش های مضاعفی صورت گیرد و اگر مدیری نتواند با برنامه‌های تعیین شده انتظارات قانونی را برآورده کند، فرد فعالتر و با انگیزه جایگزین او می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع غروب چهارشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغال استان با اشاره به اقدامات مناسب صورت گرفته طی سال گذشته در راستای سرمایه‌گذاری و اشتغال ، بر لزوم استمرار تلاش‌ها تأکید و تصریح کرد: امسال مسئولیت ما به واسطه نامگذاری تحت عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب سنگین‌تر است و بایستی تلاشی مضاعف صورت بگیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بیشتر بانک‌ها عملکردی مطلوب داشتند و معدودی نیز انتظارات را برآورده نکردند، افزود: براساس گزارش اعلام شده در موضوع پرداخت تسهیلات به انواع طرح های اقتصادی از جمله طرح‌های نیمه تمام بالای ۶۰ درصد، بعضی بانک ها کند عمل کرده اند که اگر مدیری نتواند با برنامه‌های تعیین شده انتظارات قانونی را برآورده کند، فرد فعالتر و با انگیزه جایگزین او می شود.

استاندار گیلان با یادآوری اینکه دستگاه‌های اجرایی صرفاً به ارسال پرونده‌ها به کارگروه و بانک ها اکتفا نکرده و پیگیری های منظم داشته باشند، گفت: زیبنده نیست طرحی با پیشرفت فیزیکی حدود ۱۰۰% به دلیل نداشتن سرمایه در گردش، به بهره‌برداری نرسد.
وی ادامه داد: در سال جاری باید تمام نگاه‌ها معطوف به طرح‌های نیمه تمام باشد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ، گزارشی از میزان جذب اعتبار درنظرگرفته شده درخصوص این طرح‌ها و مشکلات طرح ها تهیه کند.
وی همچنین با تأکید بر لزوم اهتمام بانک ها در جذب تسهیلات حمایتی دولت از کسب و کارهای آسیب‌دیده ناشی از کرونا و نیز ضرورت توجه بیشتر به موضوع سرمایه‌گذاری داخلی باتوجه به ظرفیت های استان اظهار داشت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تلاش‌های بسیاری برای تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری که وظیفه‌اش کاهش زمان پاسخگویی به استعلامات است، صورت گرفت اما برای پاسخ استعلام برخی طرح‌ها و پروژه‌ها، بیش از یک ماه زمان صرف می‌شود.
استاندار گیلان با تأکید مجدد براینکه امسال نیازمند حرکت جهش‌گونه هستیم، جهش تولید را با اقدامات کند و آهسته قابل تحقق ندانست.
وی درخصوص پرداخت تسهیلات روستایی عشایری نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی براساس اولویت و سهمی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص کرده؛ عمل کنند و در صورت تقاضای سهم بیشتر به صورت هدفمند با بررسی کارشناسی و هماهنگی انجام گیرد.
دکتر زارع به تعیین شفت به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته استان از سوی وزارت کشور در سال گذشته اشاره و اضافه کرد: موضوع اشتغال، سرمایه‌گذاری، تولید و اقتصاد شفت به صورت ویژه درنظرگرفته شود و لازم است موارد مذکور در قالب انتظارات و مصوبات دنبال شود.
وی با اشاره به مشکلات طرح های مناطق نمونه گردشگری مربوط به سال‌های گذشته، سازمان جهادکشاورزی و امور اراضی را موظف به بررسی دقیق آن پروژه‌ها در سال‌های گذشته و ارائه گزارش به کمیته‌ای که در استانداری تشکیل می‌شود، کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان در بخش پایانی سخنانش منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان را یک فرصت مناسب برای استان عنوان و اظهار کرد: باید از این فرصت در جهت ایجاد رغبت و انگیزه برای جذب سرمایه‌گذاران استفاده بهینه شود.

Share