نماینده منتخب لنگرود در گفتگو با دیارمیرزا؛

اهمیت بالای کسب و کارهای حاشیه بندر چمخاله | احیای واحدهای راکد صنعتی باتوجه به مزیت منطقه

پرویز محمدنژاد اظهار کرد: تا رونق تولید اتفاق نیفتد و به دنبال آن جهش تولید اتفاق نیفتد غیرممکن است که بتوانیم بازار داخلی را اشباع کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز محمدنژاد منتخب لنگرود در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید خود ار شهرک صنعتی اطاقور با اشاره به دیدار خود با مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در خصوص بندر چمخاله اظهار کرد:  بندر را یکی از مراکز کسب درآمد برای اهالی شهرستان لنگرود و شهرستان‌های مجاور می‌دانیم و حساسیت تجارت چه در حوزه تجارت کالا و حوزه گردشگری برای شهرستان لنگرود حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: با پیگری‌های مستمر تلاش بیشتری خواهیم کرد هرچه سریعتر بندر چمخاله راه‌اندازی شود.

نماینده منتخب لنگرود در مجلس یازدهم گفت: موضوعی بعد که پس از راه‌اندازی بندر بسیار مهم است، کسب و کارهای جدیدی است که در حاشیه آن افتتاح خواهد شد. با توجه به نشست‌های برگزار شده در استان و تهران خوشبین هستم که در آینده نه چندان دور به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

محمدنژاد با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: فرمایشات رهبر انقلاب پایه اقتصادی دارد، در اقتصاد اصلی به نام جایگزنی داریم که تا رونق تولید اتفاق نیفتد و به دنبال آن جهش تولید اتفاق نیفتد غیرممکن است که بتوانیم بازار داخلی را اشباع کنیم و تا زمانیکه بازار داخلی را اشباع نکردیم امکان‌پذیر نیست که به فکر صادرات باشیم.

وی در خصوص مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی لنگرود نیز اظهار کرد: با دو تن از مدیران وزارت صنعت در این خصوص دیدار شد و قول مساعد دادند که نواحی و شرکت‌های صنعتی، کارگاه و کارخانجاتی که به دلیل کمبود منابع مالی و گردش تعطیل شده‌اند با تشکیل کارگروه کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرند.

محمدنژاد یادآور شد: راه‌اندازی کارخانه‎های راکد باید در جهت مزیت‌های منطقه باشد؛ مزیت منطقه ما کشاورزی است و راه اندازی واحدها بر پایه فرآروری کشاورزی بر پایه علم روز هدف ما است تا از این سرمایه عظیم که سال‌هاست در نواحی صنعتی خاک می‌خورد و بلاتکلیف مانده در جهت رونق تولید به کار بگیریم.

نماینده منتخب لنگرود در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات واحد تولیدی سازه توان که تولید کننده یراق‌آلات شبکه انتقال نیرو است، اظهار کرد: این واحد خیلی تلاش کرده و موانع زیادی بر سر راه خود دیده است، بزرگترین هنر ما این است که موانع را برطرف کنیم وگرنه صاحبان صنعت خودشان راه را بلد هستند.

محمدنژاد تصریح کرد: راه‌های برون رفت از مشکلات در نشست‌های بعدی مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد تا در جهت رونق تولید گام برداشته شود.

عکس: ابوالفضل شکری

Share